Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke twee landen zijn dierproeven zonder meer verboden?

Ik heb eens in de krant gelezen dat er twee landen zijn waar dierproeven altijd verboden zijn. Maar ik ben vergeten welke landen (en op Google kon ik het ook niet vinden). Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe komen ze in die landen er dan achter wat de werking van nieuwe medicijnen is? Met proefmensen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste landen houden geen cijfers bij over het aantal proefdieren dat bij wetenschappelijk onderzoek wordt gebruikt. Liechtenstein en San Marino zijn de enige landen ter wereld waar dierproeven zonder meer verboden zijn.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe doen ze dan medische onderzoeken, waarvoor normaal gesproken dierproeven gedaan worden? En hoe komen ze dan dingen te weten over medicijnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hebben die twee landen een deal met Zwitserland/Oostenrijk resp. Italië of nog andere landen voor dit soort zaken. Dat gebeurt vaker. San Marino had bijvoorbeeld een deal met Italië en de Italiaanse lire over de San Marinese lire, voordat de euro werd ingevoerd. Ze zijn sowieso veel te klein om alles in huis te hebben, lijkt me - eigen auto-industrie, vliegtuigindustrie, chemische industrie, olie-installaties - terwijl ze toch ook auto's hebben, en een luchthaven en benzine. Dus waarom voor medicijnen niet ook een goeie inkoopmanager aangesteld?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding