ik ben verdacht van doorrijden na ongeval maar kan mij niks herinneren kan ik worden vervolgd?
ik heb een brief gekregen van de politie om te komen voor verhoord ben verdacht van doorrijden na aanrijding
ik weet hier helemaal niks van af en kan mij ook niks herinneren totaal niks
maar een getuige heeft mij kenteken opgeschreven en er is blijkbaar schade aan een voertuig gemaakt door mij auto
ik heb goed nagedacht kan mij niks herinneren dus ik dacht misschien heb ik een auto beschadigd onbewust dus dat ik echt geen flauw idee had
anders was ik gestopt want ik ben gewoon goed verzekerd
nu het volgende wegrijden na ongeval word gezien als misdrijf en krijg je ook een strafblad voor alleen ik heb niks gedaan en ben ook nooit met politie in aanmerking gekomen en heb ook geen verleden niks bij de politie
het mooiste is zelfs ben met de opleiding beveiliging bezig en om mij grijze pas te krijgen mag ik niet in aanmerking zijn gekomen met politie
nu mij vraag is ben aan einde van de opleiding stel je voor komt een rechtszaak en word beschuldigd?
is toch heel erg bizzar als ik een strafblad krijg van iets wat ik niet heb gedaan???
ook al zijn er getuigen misschien heb ik wel een auto geraakt maar weet het niet betekent toch niet krijg er straf voor??
weet iemand wat mij te wachten staat?"
stel je voor er komt een zaak? wat staat mij te wachten?
(blackout)
of zich er iets van herinnerd en ik ook niet wij rijden allebei de auto maar ik vind het ook wazig
de politie vraagt mij een datum van 4 weken geleden waar ik was?? hadden ze niet eerder kunnen komen ben verdacht van een misdrijf is toch niet niks
Lees het verhaal eens van Miraltje op
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/doorrijder-gezocht/
Vraag dan of de eigenaar van de beschadigde auto contact met je wil opnemen zodat jullie de schade kunnen afhandelen.
Uw gedrag en uw reactie,s zetten nu al vraagtekens.
Wat moet oom of tante agent er wel niet van denken?
Ik acht u schuldig.
ik heb niks bewust gedaan mocht de schade matchen
dan nog ik weet echt van niks kan mij geen stoot of knal herinneren dus denk zal wel om lichte schade gaan
sxiopo hoeft je niet te verhoren of een #gerechtelijke# uitspraak te doen over deze kwestie, dus maakt je er maar niet zo druk om hoor.
waarschijnlijk bedoeld hij het als een grapje omdat het best een eigenaardig verhaal is (los gezien van wat waar-niet waar zou kunnen zijn) wat misschien ook handig kan zijn om te weten: is er ook schade aan de auto vastgesteld van je broer? op welke dag viel de bewust datum, rond welk tijdstip zou de aanrijding plaats gevonden hebben?
is dit op een dag waarop jij of je broer weleens gaan stappen/rond die tijd naar huis gaan?
je naar/van werk rijden? in welke straat zou de aanrijding plaats hebben gevonden, en zijn jij/je daar mogelijk geweest rond die tijd. is je broer ook netjes in het verkeer (niet continu boetes, paar flinke overtredingen, roekeloos gedrag etc?)
als de verz. premie is voldaan en de gegevens zoals ze bekend zijn bij de verzekeraar kloppen dan is het gewoon een kwestie van verzekeringswerk, daar komt echt geen zaak uit voort. verder zullen ze echt eerst met een bewijs moeten komen dat JIJ achter het stuur zat willen ze hier een strafzaak van maken. miss kan je via twitter, facebook, mail, msn, sms ping, bankafschrijving etc. achterhalen hoe/wat/met wie je de bewuste dag bent omgegaan of deze hebt ingevuld, of schiet het je weer te binnen als wat stukjes van de puzzel hebt. zorg dat je dat in ieder geval zo duidelijk mogelijk krijgt zodat je aanknopingspunten hebt.
nu klinkt het verhaal gewoon vaag doordat je gaat twijfelen, en daar schiet jij ook niets meer op. voel ook je broer eens flink aan de tand wat dit aangaat. ik neem aan dat ie enorm gemotiveerd is om de feiten boven tafel te krijgen en dingen uit te pluizen: zo niet zou ik mezelf toch e.e.a. afvragen.....
ze noemen het aanrijding omdat er geen andere officiële term voor is volgens mij.
men zal echt wel snappen dat men dit niet altijd doorheeft. dat gaat geen zaak worden hoor, echt niet. neem aan dat het niet om een rolls royce gaat ofzo die geraakt is, dus de kans is groot dat de griffiekosten alleen al een relatief groot deel van het blikschade bestrijken. als het echt gaat om bijzonder dure, of hele recente auto's is men wel allrisk verzekerd en heeft een procedure tegen jou of je broer al helemaaaaal geen zin. mogelijk was het een klein dafje van een oude dame
(altijd in de garage gestaan, eerste eigenaar, je kent het wel)
vragen en reactie,s van de vraagsteller.
Anders pleeg ik straks een moord, en zeg mij er niets van te herinneren.
en mij auto ziet er hetzelfde uit er is een kleine schaaf op bumper achter maar mij auto is 12 jaar oud die schaaf kan er allang op zitten aangezien die amper te zien is
en als ik iets raak merk ik het degelijk wel???
hoeft niet altijd kan ook onbewust schade hebben gedaan ligt eraan waar en hoe
maar auto staat op mij broertjes naam wij rijden de auto allebei regelmatig maar kunnen ons beide niks herinneren en snappen er niks van
wij hebben allebei ook geen strafblad en nooit in aanmerking gekomen met politie justitie of wat dan ook
en de ander heeft of staat genomineerd voor het krijgen van een verantwoordelijke baan waarvan onbesproken gedrag vereist is.
Nu gaat het een keer fout en durft niemand de verantwoording op zich te nemen.
Voor het zelfde geld was men doorgereden na een aanrijding met een kind. De uitkomst hangt als het zwaard van Damocles boven uw hoofd, ook voor de volgende keren.
Wees een kerel en neem uw verantwoordelijkheid. U weet zelf wel waar de schoen wringt, maar hult het verhaal in nevelen en verheft het naar een grijs gebied.
U zult van zeer goede huize moeten komen om uw beweringen vol te kunnen houden. Meerderen stellen vast dat het verhaal rammelt aan alle kanten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.