Mag een winkel bij het schap een lagere prijs voor het product aangeven dan bij de kassa berekend wordt?
Gisteren was ik bij mijn buurtsuper (C1000) waar de vegetarische producten in de aanbieding waren. Ik vind de burgers erg lekker en nam twee pakjes mee. Omdat het wel vaker fout gaat bij aanbiedingen (alleen enkele producten van dat merk blijken in de aanbieding te zijn en omdat het niet heel duidelijk aangegeven staat, pak je toch het dure product en betaal je alsnog de hoofdprijs), heb ik het wel 3x gecheckt. Ja hoor, op de burgers van het huismerk, vegetarische productnaam, krijg je 30% korting, van 1,99 voor 1,39.
Aangekomen bij de kassa wordt er gewoon 1,99 berekend. De behulpzame dame kijkt het na in het foldertje en daar staan de hamburgers niet bij. Ik nogmaals kijken bij het schap en daar staat het toch echt. Hoofdcassière erbij gehaald, en die wist er inderdaad van, dus ik kreeg m'n 60 cent terug, nadat de hele winkel natuurlijk van mij baalt omdat ik moeilijk doe, mensen in de rij laat wachten enz.
Dit gebeurt mij wel vaker en ik zie dan nooit een indicatie dat het kassapersoneel iets doet om de prijs van het product in de kassa aan te passen, zodat de volgende klant niet ook teveel berekend wordt.
Is dit wel toegestaan? Ik dacht dat het illegaal was om op het schap de ene prijs aan te geven, en bij de kassa een andere prijs te berekenen. Wie kan mij hier meer over vertellen?
nouja, mensen mogen best zeuren, want ze hebben recht op die korting. maar sommige mensen doen helemaal alsof het mijn schuld is, en gaan dan heel vervelend doen. -.-
Ik verwijt het zeer zeker niet de kassamedewerkers, want die hebben de fout niet gemaakt. Maar als zij niet doorgeven aan de afdeling Vers of wat dan ook dat het artikel verkeerd geprijsd is, blijft dit probleem zich de hele week voordoen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik als klant zelf naar de betreffende afdeling moet gaan om daar aan de schooljongen die toevallig de vakken staat te vullen te vertellen dat hij de prijzen aan moet passen? Dat gaat toch ook niet werken? Maar ik begrijp zeer zeker dat jij hier ook niet blij mee bent! Deze situatie kent alleen maar verliezers. Behalve de baas (wie dat ook mag wezen), want die krijgt uiteindelijk meer geld in zijn zak dan waar hij recht op heeft. Ik wens je veel sterkte met 'zeurende' klanten als ikzelf. :))
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.