Wat kan ik (juridisch?) doen als iemand een boom in een tuin dusdanig heeft "gesnoeid", dat er vrijwel niks meer van over is? Zie uitleg!
Een door mij geërfd, leegstaand en bijna verkocht huis heeft een grote boom, die door de achterburen in mijn afwezigheid is "gesnoeid"... daarover is telefonisch overleg met mij gepleegd en ik heb gezegd, dat wettelijk gezien alleen de overhangende takken in diens tuin weg mogen.
De boom is aan 1 kant nu totaal kaal tot vrijwel op de stam, ze hebben ook de achtertuin betreden (niet in overleg) en 1 enorme half afgezaagde tak hangt dood in de tuin.
De achterpoortdeur was vergrendeld en die is nu kapot.
Kan ik iets ondernemen, behalve contact met ze opnemen? Ik heb geen enkel bewijs, dat ZIJ in de tuin zijn geweest, omdat die tak ook van het achterpad af gezaagd kan zijn geweest. Ze hebben wel in de boom moeten klimmen/met een ladder; vanaf de grond is dit niet mogelijk geweest.
Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor alle antwoorden en reacties!
Ik kan bewijzen, dat zij gesnoeid hebben (min of meer: ik heb telefonisch contact gehad), maar niet dat zij de poort kapot hebben gemaakt.... heeft aangeven bij de politie dan zin? En zo ja, hoe gaat dat dan verder?
Dus dat ik de achterburen geen overlast bezorg?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.