Hoelang mag het maximaal duren voor een verkeersboete via de officier van justitie kan binnenkomen?
Hallo,
Op 21/05/12 03:23 ben ik met mijn bromfiets de snelweg op gegaan. Dit omdat ik de weg naar huis kwijt was en dit de enige optie leek. Ik werd aangehouden en na een lang gesprek verklaarde de agent dat die me situatie begreep en me NIET zou bekeuren. Hij zou ze collega's bellen en die zouden me dan *veilig* thuis brengen. Dit omdat ik al 7uur achter het stuur zat opzoek naar huis ed. Hij heeft me meerderen malen BELOOFD dat ik geen bekeuring zou krijgen, ook NIET van zijn collega's. Ome agent had zijn collega's opgebelt en toen die er waren vertrok hij. Zijn collega's hielpen mij van de snelweg af om even te babbelen. Echter vonden zij het nodig om mij alsnog te beukeren... Dit terwijl ik heb aangegeven dat zijn 'collega' me had beloofd dat ze me niet zouden bekeuren. Ze collega's hebben me 100 keer verteld dat ze ook me rijbewijs kunnen innemen ed, beetje machtsmisbruik. Hoewel ik 10000x heb aangeven dat ik weet dat ik fout zit, maar dat zijn collega het begreep en niet zou bekeuren gaven ze daar geen gehoor aan.
De boete zou lopen via de officier van justitie. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb nog niks gehoord.. Hoelang mag een boeten onderweg zijn?... Ik wil zsm in hoger beroep tegen die 3 agenten. Misschien heeft iemand hier ook advies voor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.