Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van het watergekletter van mijn buurmans vijver af??

Mijn vriendin heeft een buitenlandse buurman(Iran,Irak die kant op in ieder geval.) met een vijver.Dag en nacht hoor je het water kletteren.
De buren spreken geen Nederlands.
Mijn vriendin heeft al eens de dochter aangesproken met het voorstel om met haar ouders te bespreken of het water tussen 22.00 en 10.00 uit kan.
Hierop geen reactie gehad.
Moet zij nu de politie bellen of zo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ze moet eens op de thee gaan bij die mensen, als de dochter ook thuis is, en ze een tijdklok kado doen (voor een paar euro bij de bouwmarkt te krijgen) die ze tussen het stopcontact en de vijverpomp kunnen zetten.

Het feit dat die buurman gek is op zijn tuintje (anders had hij geen vijver met een pomp) zou al genoeg gespreksstof moeten geven.

Als ze uitlegt dat ze de hele nacht moet plassen door dat geklater dan moeten ze daar vast heel hard samen om lachen en dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Gewoon nog een keer gaan en nog een keer vragen en duidelijk malen dat je er echt veel last van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een kleinigheid mee en bel aan. "Hallo, ik woon hiernaast. Komt het even gelegen?" Tien tegen één dat de deur wagenwijd opengaat en dat je binnen de kortst mogelijke keren thee of koffie met allerlei lekkers aangeboden wordt. Ga daar absoluut positief op in door dat alles aan te nemen en bied je cadeautje aan als blijk van waardering dat jullie elkaars buren mogen zijn. Bij een kijkje in de tuin kun je, naast je waardering voor de prachtige vijver, best laten vallen dat je door het geklater van de fontein, waterval of wat dan ook geen oog dicht doet en vragen op welke manier je kunt bijdragen om daar een oplossing voor te vinden. Wees een beetje creatief. Waarom zou dat bij Nederlanders van de zoveelste generatie wel werken en niet bij immigranten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf vind het altijd heel erg vervelend dat mensen om het daadwerkelijke probleem heen draaien inplaats het gewoon te vertellen en daarom zou mijn oplossing ook zijn dat je daar gewoon naartoe gaat (nog een keer als de dochter thuis is) en dan meteen het probleem vertellen op een vriendelijke manier met het idee (zoals al boven genoemd) een timer voor ze te kopen en achteraf dan met een bedankje komen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing