Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik stuur een brief vanuit NL naar een land binnen Europa moet ik dan perse een 'Europazegel' plakken of kan ik ook de waarde in NL postzegels plakken?

12 jaar geleden
in: Wetgeving
35.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je een brief verstuurd vanuit nederland kan je daar een nederlandse postzegel op plakken, zelfs nog oude guldenspostzegels mogen gebruikt worden.
let wel op dat de juiste waarde geplakt wordt (x 2,02 dingplofbips...).
als voorbeeld plak ik i.p.v. 1,- euro er 1,20 op (i.v.m. het achter de komma deel).
dan kan je nooit fout zitten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hoef je niet eens te rekenen, Judokus52, want mag je gewone gulden-postzegels met dezelfde getalwaarde plakken. Dus nu een postzegel van 50 guldencent omdat de porto 50 eurocent bedraagt. Ik weet niet meer hoe ik hieraan kom, heb het van iemand gehoord. Misschien is het wel een broodje aap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dorske, dat klopt niet lijkt mij, ik heb het destijds bij het postkantoor gevraagd en mij werd verteld: ja het mag, maar vergeet niet x 2,... te vermenigvuldigen!
moet ik 1 euro plakken, en heb ik 2 x 60 guldencent postzegels, dan plak ik die, moeten ook op tenslotte ! maar waarom nou weer 2 minpunten = niet leuk !

Andere antwoorden (3)

Nee, hiervoor dien je echt 'Europa 1'-zegels te gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb me vergist, al is het raadzamer de Europa 1-zegels te gebruiken. Je kunt namelijk wel Nederland 1-zegels gebruiken, alleen ben je dan altijd duurder uit. Onder het kopje 'Hoe werkt het?' op http://www.postnl.nl/zakelijk/post/postzegels/ kun je zien hoeveel Nederlandse postzegels je nodig hebt voor een verzending naar het buitenland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan gewoon een nl postzegel gebruiken met kerst stuur ik me familie altijd een kaart en ze wonnen in engeland en ze hadden de kaart ook altijd. maar als je hem ver weg stuurt
zoals engeland of zo
ik weet niet waar je hem stuurt? heb je soms 2 postzegels nodig veel succes alvast xx alisia.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zowel de Nederlandse zegels als de Europese zegels plakken. Let wel op de waarde. Europese postzegel heeft een waarde van €0,85 en de Nederlandse €0,50. Mocht je Nederlandse zegel willen gebruiken zorg dat je ook een priority sticker bijplakt. Deze is te halen bij servicepunten van PostNL. Bij de Europese zegel zit de prioritysticjer erbij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding