Mag je zelf bepalen of je aangifte doet van mishandeling of kan de politie op basis van je verhaal besluiten dat dit niet is toegestaan?
Ik ben gister in de bibliotheek door een iemand zonder reden, zonder enkele probleem aangevallen, Hij heeft naar mij gerend mijn keel met zijn 2 handen gepakt en dan heb ik mijn rugtas en drink op grond gegooid en gepropeerd weg te rennen, hij heeft achter mij gerend maar mij kon niet pakken. Ik heb de politie gebeld die ene man voor mij ging uit de bibliotheek en toen weg ging heeft hij mij bedreigd, ik heb hem gevraagd om te wachten voor de politie maar hij ging we.
2 politie genten bij mij gekomen hebben ze mij gevraagd hoe de stuatie begoonnen, ik wilde aangifte doen maar politie zegt dat het niet kan omdat je weg gerend en hij heeft jou niks gedaan.
Ik ben juridische loket geweest en ze zeggen je mag wel aan gifte doen, politie zegt nee. Politie zegt in de wet mag iemand poging doen mishandelen is niet strafbaar en ik de wet niet zelf gemaakt.
Ik vraag me nu af? hij heeft mijn keel met zijn 2 handen gepakt en ik ben eidenlijk bij hem weg gegaan en heeft hij achter mijn gerend om mij te pakken. Ik ben slachtoffer maar ik kan geen aan gifte doen en juridische loket zegt dat ik kan niet in aanmerking komen voor een rechtsbijstand uitkering voor zo een zaak. Kan iemand mij vertellen? Mag ik zomaar iemand aanvallen en zijn keel pakken ?
Hij heeft mijn keel gepakt, zinder toestemming iemand raken ook strafbaar of niet.
alvast bedankt voor antwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.