Hoe kom je aan een postadres / fictief verblijfadres?
Het gaat om een gezin dat wegens een niet functionerende schuldhulpverlening en maatschappelijk werk op straat is gezet (ja dat kan in Nederland)
Op het moment is hier ook een advocaat mee bezig, maar dit kost tijd. Het gezin (2volw en 2kind) verblijft in een 2 kamerappartement van iemand anders, omdat diegene er vaak zelf niet is, maar kunnen/mogen zich daar niet inschrijven.
Gezinsopvang bestaat niet in Nederland (wordt misschien eens tijd)
Nu zijn er instanties die post alleen sturen naar het adres dat bekend is in het GBA. Het is dus onmogelijk om deze post te ontvangen. Een adreswijziging doorgeven, of een postadres doorgeven heeft bij deze instanties dus geen zin.
Naar de gemeente (rotterdam) gaan om je uit te schrijven kan niet zonder je elders in te schrijven. Ook kan je niet zomaar een postadres nemen.
Begrijpelijk genoeg is het gezin niet van plan om gescheiden van elkaar tussen de junkies e.d. de zwerversopvang in te gaan.
Weet iemand wat voor mogelijkheden er zijn voor mensen in zo'n situatie? Officieel adres is dus niet mogelijk post op te halen, een adres veranderen naar huidige verblijfplek kan niet.
Het gaat dus om een officieel adres wat nodig is om bijvoorbeeld post van de belastingdienst te kunnen ontvangen. Het gaat dus NIET om inkomen, dat is er gelukkig wel.
je levert rekeningen in die in jouw naam betaald moeten worden van jouw uitkering, vervolgens 'vergeet' de gkb dit/ het wordt zeer vaak niet of niet op tijd betaald... om wat voor reden dan ook, en dan zit jij met de 'aansprakelijke' gebakken peren! verder, ik heb even gekeken, jij bent nog heel jong, realiseer je dat iedereen fouten kan maken, dat gebeurt nu eenmaal.
dat je daarvoor moet boeten akkoord, maar het gebeurt ook dat mensen buiten hun schuld in de problemen komen, @sterredag heeft al een aantal mogelijkheden opgenoemd.
Ik viel vooral over de stellige uitspraak van sterredag in de eerste alinea. Dit kwam op mij over als: "de maatschappelijk werkers doen niets, de schuldhulpverlening faalt hopeloos, alles en iedereen faalt of heeft gefaald, behalve het gezin, want het gezin is zielig, kan er allemaal niets aan doen en is bovenal slachtoffer."
Dat is een vertekend beeld.
ook ik hoop dat bliets verschoond blijft van zulke ellende, er zijn al genoeg/nee te veel mensen die dit meemaken...
en @bliets, hoe goed je leven ook op de rails staat, er hoeft maar $&@(# te gebeuren en je zit van de ene op de andere dag in de misére.
Wel heb ik inzicht in het financiële welzijn van mijn ouders. Zij leven al tientallen jaren ruim beneden hun stand (boodschappen bij de Aldi, één computer (voor 9 personen), geen dure mobieltjes en abonnementen, één ouderwetse beeldbuis van Marktplaats, etc.), met als gevolg dat ik, en hierna mijn zes broertjes en zusjes, in alle financiële rust kunnen studeren. En als er eens iets kapot gaat, of er treedt anderszins een financiële tegenvaller op, dan kan dit gewoon direct uit spaargeld betaald worden. Ze hebben overigens echt geen goede baan: mijn pa is fulltime controller (Jan Modaal) en mijn ma is parttime verpleegkundige; maar wel zeven kinderen te voeden. Met deze achtergrond kun je het je hopelijk voorstellen dat ik sterk mijn twijfels heb bij het bestellen van Wehkampjes als je een bijstandsuitkering geniet. Daarom ben ik er nog steeds van overtuigd dat je, extreme uitzonderingen daargelaten, door sober te leven, een goede administratie bij te houden en enige mentale capaciteit te tonen, nimmer buiten je eigen schuld om financieel in de problemen hoeft te komen. Ach, de toekomst zal uitwijzen hoe het mij zal vergaan.
bijzondere bijstand is voorbij, volgens mijn laatste informatie, althans waar ik woon, dat is per gemeente verschillend sinds de overheid dit uit handen gegeven heeft.
het kwam uit een potje speciaal voor de bijzondere bijstand en afhankelijk van de gemeente waar je toe behoort bestaat het nog,maar waarschijnlijker #bezuinigingen# is het 'opgedroogd'.
en hier zou de overheid in de meeste gevallen beter condooms of andere voorbehoedsmiddelen hebben kunnen betalen !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.