Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ben ik strafbaar als ik mijn auto stilzet?

Als ik een zaak heb en ik moet boodschappen uit de auto lossen, mag ik dan legaal mijn auto even op de rijbaan of tegen de stoep aan stil zetten om mijn vracht te lossen? Of ben ik dan strafbaar (En er is echt geen andere plek waar ondernemers van deze straat hun auto kunnen zetten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Laden en lossen mag voor een korte periode
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan wat voor regels er in die straat gelden. Als er een parkeerverbod is, maar geen stopverbod, dan is het geen probleem en mag je laden en lossen.
Is er echter ook een stopverbod, dan zul je een andere plek moeten zoeken en met je boodschappen een eindje lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan ben je niet stafbaar. (Mits je geen gevaar veroorzaakt en je auto niet stilzet op een plaats waar hij sowieso nooit stilgezet mag worden, bijv. op een fietsstrook of waar het bord 'verbod stil te staan' staat of naast een gele doorgetrokken streep). Ook bij een bushalte mag je niet gaan stilstaan om te lossen.

Bedenk wel, dat je daadwerkelijk zichtbaar moet laden en lossen. Sta je langer stil dan de tijd die daarvoor nodig is en daarvoor gebruikt wordt, dan is er sprake van parkeren. Daarvoor gelden andere regels.
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding