Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met die Rotterdamse agente en agent die die man tussen zijn benen trapt en slaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Erg gemeen en mensonterend iemand zo te trappen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De Rijksrecherche zal een onderzoek uitvoeren en als de getrapte man geen agressief gedrag heeft vertoont die het trappen door de agente rechtvaardigt (proportioneel geweld heet dat) dan zal deze agente vermoedelijk ontslagen worden. Dit gedrag schaadt immers het imago van de politie en vereist een keiharde tegenmaatregel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er komt eerst een onderzoek naar wat er exact gebeurt is, dan pas kan er duidelijk worden wat het voor de agenten gaat betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat er bewijs is op film !!

zal de rechter hopelijk een voorbeeld stellen zodat andere agenten het niet in hun hoofd halen

ontslag dus hoop ik

Helaas worden 95% van de politie agenten die wel hun werk naar behoren doen hier ook op aangekeken

Jammer maar het zijn voornamelijk agenten in grote steden die blijkbaar niet geschikt zijn voor hun werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zal door het betreffende Korps een onderzoek worden ingesteld, en eventueel ook door de Rijksrecherche.

Politieagenten mogen volgens art. 2 Politiewet slechts handelen naar de bevoegdheden die zij hebben. Een bevoegdheid tot het gebruik van geweld bestaat alleen als dit nodig was ter zelfbescherming of handhaving van de openbare orde.

Uit dat filmpje bleek mij niet dat de man zich agressief opstelde of (vuur-)wapengevaarlijk was. Er was, voorzover ik kon beoordelen, dus geen enkele reden de man zo te benaderen.

Als blijkt dat de politieagente disproportioneel heeft gehandeld kan zij bestraft worden dmv bijvoorbeeld ontslag of non-actiefstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing