Mag een zorg instelling waar mensen wonen zomaar een bordje voor de deur hangen? (mag dit volgens de privacywetgeving?)
mijn dochter woont in een begeleid wonen traject en nu heeft men tegen de wil in van de mensen die daar wonen wat ik van haar begreep een bordje (v/d stichting) voor de deur gehangen, nu vroeg ik mij eerlijk gezegd af of dit wel mag wegens in het kader van de privacywetgeving? (gezien dit om een woonvorm gaat i.p.v een bedrijf)
Toegevoegd na 19 minuten:
Dit bordje hangt inderdaad in de buurt van de (buiten)voordeur van de instelling.
Nee dat is waar, maar ik kan me voorstellen dat mijn dochter zich niet op haar gemak voelt dat het bordje aldaar hangt. Ik bedoel in de zin van iedereen kan zien wat hier gevestigd is nu heb ik wel eens een gesprek hier over proberen aan te gaan maar helaas wordt ik kan bestempelt als een onbezorgde ouder, nu vraag ik mij eigenlijk ook tegelijktijdig af of hier d.m.v. een procedure iets aan te doen is? (sommeren o.i.d.?)
Hoe groot?
Wat staat er op?
Waar hangt het?
Aan de deur van jouw dochter?
Of op de algemeen gebruikte weg voor haar deur?
Op het terrein op een plek waar iedereen kan komen? Enfin:
Veeeeeel te weinig informatie!!
maar niemand mag eigenlijk weten
nee, de mensen die er wonen die willen niet weten
voor de buitenwereld dat ze in een begeleid wonen
traject wonen? Lijkt mij moeilijk.
Overvallen op winkeliers wordt moeilijker gemaakt, door oa het pinnen en camerabeveiliging, dus komen nu de burgers aan de beurt, je geeft met zo'n bordje aan dat je een gemakkelijk doelwit bent.
Ook krijg je de stempel, niet normaal, wat je sociale contacten moeilijker maakt.
Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, en ik bedoel er zeker niet mee, dat iemand met een handicap niet normaal zou zijn, maar ik zou me onveilig voelen met zo'n bordje op de deur. Ik zou een brief schrijven naar de instelling, met mijn argumenten en het er niet bij laten zitten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.