Na hoeveel weken/maanden mag men officieel een nieuwe telefoon eisen wanneer deze erg lang geleden ter reparatie is opgestuurd?
Ik heb dus laatst mijn Sony Xperia S ter reparatie opgestuurd, 2 mei om precies te zijn. op 15 mei stond op de site dat de reparatie bij de externe reparatiedienst zou beginnen.
Na heel veel mailtjes met vragen of ik 1) mijn geld terug mag hebben of 2) een nieuw toestel kan krijgen of 3) een leentoestel zou mogen hebben, wat allemaal niet kon, wil ik toch een keer mijn telefoon weer terug. 15 mei is de reparatie begonnen maar mij is verteld dat de onderdelen ter reparatie (het scherm) nog niet leverbaar zijn, dat ook de leverdatum onbekend is.
Toen schoot ik echt even van mijn stoel. Ik ben nu anderhalve maand mijn telefoon al kwijt zonder dat er maar iets aan is gedaan in principe. Ik heb mijn telefoon zelfs nog net geen maand kunnen gebruiken voor er problemen op traden (N.B. het scherm gaf gele vlekken, bekend probleem bij dit toestel).
Nu vraag ik me dus af na hoeveel tijd ik eindelijk het RECHT heb om iets te eisen. Persoonlijk vind ik dit echt belachelijk hoe lang dit moet duren, maar blijkbaar heb ik het recht niet om een nieuw toestel te eisen of eventueel zelfs mijn geld terug te eisen. Welke rechten heb ik in dit geval dan wel?
Ik ben het wachten zat. Ik wil mijn splinternieuwe smartphone terug!
P.s. ik heb mijn Sony Xperia S gekocht op Belsimpel.nl, mocht het uitmaken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.