Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Poot van dressoir breekt af bij het uitladen, kan ik nu korting vragen of eisen?

Bij het uitladen van het dressoir uit de auto breekt de poot af van het dressoir. Volgens de meubelmaker is er niets aan de hand. Hij heeft de poot weer gelijmd. En hij geeft aan dat er niets aan de hand is want het dressoir komt toch niet meer van zijn plaats en kan nog gewoon belast worden. Maar mij zit het nog steeds niet lekker. Moet ik dit accepteren of mag ik, nu ik de factuur ontvangen heb, alsnog een korting vragen? En wat is redelijk?

Toegevoegd na 3 uur:
Dank voor alle antwoorden. Het gaat dus om een meubel op maat. De poten waren er allemaal onder geschroefd. Bij deze poot brak het hout rondom de schroeven. De (metalen) poot zelf is niet beschadigd en als je onder de kast kijkt zie je nu een dot witte lijm... Ik kan echt niet beoordelen of het hout slecht was, de schroef te kort en de reparatie nu 100% goed is. Mondeling heeft ie wel toegezegd dat ik hier natuurlijk altijd (...) contact kan opnemen als het toch losgaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

In principe moet je dit accepteren. Je moet ze de kans geven om iets te herstellen maar in jouw geval zou ik op 'bewijs' op papier vragen dat die poot gelijmd is en dat als er in de toekomst problemen zijn jij kosteloos het mag laten repareren.

Als de andere poten ook gewoon gelijmd waren en deze blijkbaar misschien niet zo goed is het anders en zou ik het er bij laten.

Daarnaast: je kunt natuurlijk altijd korting vrágen, maar daar heb je geen recht op als het gewoon goed gerepareerd is, alleen kun JIJ dat niet beoordelen als leek: vandaar het advies voor een briefje van hun kant als extra garantie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Herstel: ik heb veel meubels met poten die er pas later onder kwamen (of schroeven of lijmen). Als jij het echt hebt over een zichtbaar AFGEBROKEN poot waarbij je nu dus een barst ziet die je niet ziet bij de andere poten dan klopt mijn bovenstaande verhaal niet.

Dan zit jij nu met iets wat niet meer zo mooi is en moet je wel korting kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat u bij de meubelmaker een meubel heeft besteld en dat bij aflevering dit meubel kapot is gegaan omdat er een poot is afgebroken, welke in mijn ogen daarna slecht is gerepareerd.

Ik denk dat u recht heeft op een deugdelijk meubel wat heel wordt afgeleverd. Ik zou een nieuw meubel willen hebben.

U gaat akkoord met een korting. Vraag die dan en die krijgt u. Ik denk dat de beide opties, vernieuwen of korting, redelijk zijn. Samen komt u er wel uit.

Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is een (forse) korting redelijk! Of het meubel ooit nog van plaats zal veranderen maak JIJ uit, niet de meubelmaker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt proberen 5% korting te bedingen. Je kocht een gaaf, nieuw meubel, en dat is het niet. Anderzijds is het zo dat als de poot niet verzwakt is, en je er op het oog niets van ziet, de bruikbaarheid en waarde van het meubel voor jou niet zijn verminder. Proberen kan dus altijd, maar ik zou het niet op de spits drijven.
Je moet niet botweg een bedrag inhouden op de nota, dan vraag je om problemen. Overleg het netjes.
teusvh
12 jaar geleden
Je moet dit accepteren. Anders had je meteen bezwaar moeten maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je moet er niet achteraf een slaatje uit proberen te slaan. Je schrijft ook nergens dat de reparatie niet deugdelijk is uitgevoerd. De pootjes waren er in eerste instantie ook gewoon op gelijmd anders had hij er wel een schroef oid ingedraaid.

Toegevoegd na 8 uur:
Na aanvulling van vraag herzie ik mijn antwoord. Als ze vanaf het begin erin geschroefd waren hoort dit nu ook te gebeuren met het afgebroken pootje.
Laat hem iets ondertekenen waarin staat dat hij verantwoordelijk is voor evt komende reparaties. Ook als er geruild moet worden. Óf dat je je geld terug wil.
Excuses voor het nare zinnetje!
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schade door toedoen van anderen hoort te worden gecompenseerd met een schadebedrag of nieuw meubel. vind ik . Het is misschien zo dat je de kast op maat hebt laten maken door een kleine timmerwerkplaats of timmerman. Ik denk dat je erover moet praten binnen wat voor hen kan en mogelijk is en voor jou gerechtvaardigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of de verkoper (of de bezorger in opdracht van de verkoper) het uit de auto heeft gehaald bij levering of jezelf.

Bij het eerste mag je compensatie vragen/eisen, bij het tweede niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing