Heb ik recht op Nederlandse burgerschap?
Mijn naam is Juergen Hueck
2. mijn overgrootvader draagt de naam: Johann Hueck
3. Ik heb zijn geboorteakte in het Nederlands uit Curaçao dateerde van 27 september 1876.
4. Mijn grootvader werd geboren met Guatemalteekse nationaliteit op 25 september van 1932. Mijn opa heeft nooit beweerd dat zijn Nederlandse nationaliteit.
5. Mijn vader werd geboren met de Guatemanlan nationaliteit op 3 oktober 1959.
6. Mijn moeder werd geboren met de Guatemalteekse nationaliteit op 31 maart 1962.
7. Ik ben geboren met de Guatemalteekse nationaliteit op 8 januari 1985.
Mijn vragen zijn:
1. Was mijn grootvader geboren een Nederlandse burger?
2. Waar kan ik informatoin betrekking tot de registratie mijn overgrootvader met de Nederlandse autoriteiten omdat hij in Curacao?
3. Kan mijn grootvader vordering de Nederlandse nationaliteit?
4. Als mijn grootvader kan de Nederlandse nationaliteit te eisen, kan mijn moeder?
5. Als mijn moeder kan de Nederlandse nationaliteit aanspraak maken op door de patrilineaire lijn, kan ik aanspraak maken op Nederlandse burgerschap?
Toegevoegd na 30 minuten:
Dank u voor uw antwoord Sherpa Ik heb de Guatemalteekse nationaliteit. Mijn ouders en grootvader hebben nooit afstand gedaan van de Nederlandse nationaliteit. Ik ben 27 jaar oud.
Toegevoegd na 15 uur:
Mijn overgrootvader had het Nederlandse paspoort.
De afdeling Bevolking van de gemeente moet je in jouw specifieke geval wel antwoord kunnen geven. Afdwingen kun je in elk geval niks ; hooguit aanvragen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.