Blijven mijn 4 kinderen na ons overlijden bij elkaar als ik dat vast heb laten leggen?
Ik heb in ons testament vast laten leggen dat mijn kinderen na ons overlijden bij mijn zus in huis komen. Nou heb ik gehoord dat ik dat wel mooi vast kan leggen, maar dat mijn zus toch nog kan weigeren als zij dat wil. Dan gaan ze naar bureau jeugdzorg? Zorgen die ervoor dat ze alle vier bij elkaar blijven? Dat is immers onze wens. Ze zijn nog erg jong en je wil dat ze bij elkaar opgroeien en dus niet elk in een ander pleeggezin. Of kunnen mijn en zijn ouders dan als voogd en verzorger optreden voor onze kinderen? We hebben voor mijn zus gekozen omdat zij zelf ook kinderen heeft en wij onze ouders deze last niet willen laten dragen. Hoe gaat dit in zijn werk?
Toegevoegd na 3 uur:
Nee we zijn niet ziek. Anders had ik dat er wel bij gezet. (Mijn moeder+schoonmoeder wel. Dus nee daar is geen optie dat ze daar heengaan tzt mocht ik ooit overlijden enz, enz.) Zou wel heel mooi zijn. Dat hun de regie in handen houden kan wel. Is ook wel ter spraken gekomen. Ja ik heb daar een afspraak met mijn zus over. En ik wil niet over mijn dood regeren. Dat kan niemand. Wil gewoon antwoord op de vraag. Heb hem niet voor niks gesteld. Dan misschien niet van mensen met 4 kinderen. Doe maar met minder kinderen!
Neem aan dat er meer mensen zijn die dit goed geregeld willen hebben? Waarom laat je anders je testament opmaken als het je niks kan schelen? Iedereen ziet zijn kinderen graag goed terecht komen.
Mijn en zijn ouders zouden het met alle liefde doen dat is het punt niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.