Onlangs is mijn moeder overleden in een verzorgingstehuis. Ze hebben daar een eigen arts. Mag ik die een kopie van het medisch dossier vragen?
Ik kan in een gesprek met de arts vragen stellen over het medisch dossier van mijn overleden moeder. Ik wil het echter op mijn gemak thuis kunnen doorlezen. Moeilijke begrippen kan ik altijd nog via Google vinden. De arts is nogal kort van stof en heeft altijd weinig tijd. Voor mijn verwerking van het verlies wil ik het graag helemaal lezen.
Mag ik een kopie eisen?
Toegevoegd na 20 minuten:
Vergeten te vermelden: Mijn moeder was dement en mijn vader leeft nog. Hij heeft geen behoefte het te lezen.
Toegevoegd na 54 minuten:
Mijn vader was wettelijk gezien haar vertegenwoordiger of hoe zoiets ook heet. Geeft dat dan niet meer recht?
Toen ze nog leefde is er gezegd dat we het dossier mochten inzien onder begeleiding van een arts.
Toegevoegd na 1 uur:
Ze was op het laatst zo ziek dat we zelf ingestemd hebben met het toedienen van morfine. Ik heb geen broers of zusters. (Helaas!) En mijn vader is op dit moment nog herstellende van een 3 dubbele by-pass operatie, daardoor heb ik in de laatste fase alles op me genomen. Ook het contact met de arts. Het is dus allemaal een beetje dubbel.
Overigens allemaal dank voor de goede wensen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.