Ik kreeg heden van de Gemeente Rotterdam een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Op de bewuste datum was ik echter in Lelystad. Wat te doen?
Ik kreeg er een lijstje bij hoe je eventueel bezwaar kan maken. Je moet dan enkele vragen aankruisen en dan kom ik uit op: Bezwaar maken heeft geen zin. Maar omdat het 100% (!) zeker is dat ik, en natuurlijk mijn auto, op die datum niet in Rotterdam is geweest, ga ik dit toch aanvechten. Ik heb meteen gebeld naar de belastingdienst R'dam en de ambtenaar gaf me nog wel de tip of ik misschien d.m.v. een pin-transactie kan aantonen dat ik ergens anders was. Gelukkig blijkt dat het geval te zijn want met slechts enkele minuten verschil ten opzichte van het constateren van de overtreding, heb ik hier in Lelystad gepind. Uiteraard ga ik dat gebruiken om mijn onschuld te bewijzen. Maar nu ik verder denk dan loop ik natuurlijk het risico dat de ambtenarij zegt dat ik de auto ook uitgeleend kan hebben. Of dat ik mijn pinpas aan een vriend/vriendin heb uitgeleend. Het tegendeel is dan door mij natuurlijk nooit te bewijzen. Maar anderzijds: Wat is het bewijs van de parkeercontroleur waard? Er wordt alleen een kenteken genoteerd en het merk. Of misschien ook het type auto en kleur? Dan maak ik een goede kans als dit niet overeenkomt met mijn auto. Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt en wat hebben jullie gedaan en was het zinvol? Ook adviezen van mensen met een juridische kennis zijn zeer welkom.
Toegevoegd na 9 minuten:
In de laatste zin moet het woord -een- vervallen.
Toegevoegd na 10 minuten:
In de laatste zin moet het woord -een- vervallen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.