Kan ik deze agent aanklagen. Zo ja, hoe doe ik dat?
Een tijdje geleden heb ik de vraag gesteld of ik veroordeeld kon zijn zonder dat ik het zelf wist omdat een agent tegen me zei dat ik wel eens veroordeeld was. Deze agent loog dus, want ik heb direct aanvraag tot inzage ingediend bij de Frontoffice van de Justitiële Informatiedienst. Ik ben toen gebeld door een medewerker, die vertelde dat ik niet voorkom in hun systeem, dus dat nooit veroordeeld KON zijn.
Die agent zei een aantal keer nadrukkelijk dat ik wel veroordeeld was.
Kan ik hem hierop nog aanklagen?
Ik geloof je direct dat je grote toekomstplannen hebt, hoop serieus voor jou dat je ze waar gaat maken.
Maar denk je dan niet dat je beter zo ver mogelijk van de politie vandaan kan blijven?
Je kunt natuurlijk een hoop heisa gaan maken, en misschien terecht, daar kan ik niet zo over oordelen, maar als je dit doet ben je zeker in de picture en zal de politie zeker jou het leven zuur maken als ze de kans krijgen en waarbij jij zeker aan het kortste eind zal trekken.
Je zegt dat je naam nu nog niet in hun systemen staat, zorg dan gewoon dat je dat zo houd.
Ik geloof meteen dat jij je méér moet bewijzen dan iemand die Jan of Piet heet, triest maar het is niet anders.
Zorg dat je sterker bent en boven die flauwekul staat, wees groter en ik weet zeker dat jij een heel eind komt met je toekomstplannen!!
Het zijn gewoon mensen en ik vind het niet raar dat donkere mensen over het algemeen al sneller als verdachte worden gezien, zij komen tenslotte toch vaker negatief in het nieuws. Politieagenten worden zo onbewust vooroordelen voorgeschoteld.
En het maakt zeer zeker uit hoe je je kleed. Ik loop meestal in ''normale kleren'' (spijkerbroek, shirt/blouse), dan is er niks aan de hand, maar als ik een keer in een trainingsbroek over straat loop met mijn Jordans eronder en mijn zwarte jas word je meteen aangekeken door de politie. Vind het verder geen probleem, ik heb niks fout gedaan, dus als zij er energie in willen steken moeten ze het lekker zelf weten....
@Aslann. Een discussie over Koerdistan is hier niet aan de orde.
@Machiavelli. Jij moet sterker worden. Als je zo gauw geïrriteerd bent, zal je nooit wat groots bereiken. Ik was gisteren ook boos op de plisie. Ze gebruikten een niet door rechtbanken goedgekeurde methode om me te beboeten. En 50€ is te weinig om te procederen.
Politiemensen zijn nu eenmaal xxxxxxx, xxx en xxxxxxx. Bovendien xxxxxxx. (zou me een boete voor smaad kunnen opleveren, daarom gecensureerd)
Maar gelukkig ben ik die mensen (de respectlozen en onbeschoften bedoel ik dus) helemaal geen verklaring verschuldigd. Alle andere normale reacties kan ik verder natuurlijk wel waarderen. Ik bedoel zoals die van Evarist61 hierboven, hij/zij uit kritiek maar dan op een zeer nette manier. Ik kan er paar aanwijzen die daar wel wat van kunnen leren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.