Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werkte als caissiére. Ik had een 0 uren contract. Ik ben ontslagen omdat ik aan een meisje van 19 á 20 geen ID heb gevraagt. Kan ik een rechtzaak ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

denk niet dat dat zin heeft. Het kost een hoop gedoe en geld en bovendien kan je ook bij een andere supermarkt gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet altijd onder de 20 jaar naar hun ID vragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus... je kan wel een rechtzaak beginnen maar dat wordt dan geld verspillen.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Een baas mag jou op grond hiervan niet ontslaan. Er zijn namelijk geen wetten overtreden. De wet verbied je slechts te verkopen aan minderjarigen.
Je kunt alleen niets uit de rechtszaak halen. Als de baas jou weer aanneemt, dan zoekt hij alles op bij jou. En je hebt maar recht op de uren van de contract: 0! Dus je schiet er niets mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ontslag is onterecht, en al zeker omdat er twee dagen tussen zat, nu durf ik niet te zeggen of je er iets mee opschiet door naar de rechter te stappen. Ligt helemaal aan hoelang je er al werkte en hoeveel uren je Gemiddeld draait.

Ik zou morgen even met het juridisch loket bellen als ik jou was, of even langs de wetswinkel. Kost je niets, en helpt je met het nemen van beslissingen.

Feit blijft dat herstel van de arbeidsrelatie geen zin heeft. Je wordt domweg niet meer opgeroepen, wat mag omdat je een nul-uren contract hebt. Bovendien is de arbeidsrelatie totaal verstoord.

Succes met je beslissing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing