Waar kan ik met deze persoon terecht HELP?
Beste Goeievragers,
Een uitzonderlijke situatie, en hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen met deze situatie en de weg wijzen =)
Een vriendin van mij (18 jaar) heeft op dit moment geen onderdak, haar ouders willen haar niet helpen (ondanks dat ik weet dat haar ouders verplicht zijn om financieel voor haar te zorgen tot haar 21ste, mits ze dat echt niet kunnen)
Ze heeft op dit moment geen opleiding of een baan, dus heeft geen inkomen om te voorzien in haar onderdak. Jeugdzorg wil haar niet meer helpen omdat ze ouder is dan 18 jaar.
Ze is ook al bij verschillende crisisopvang tehuizen geweest, maar daar moet ze telkens na korte tijd weer weg omdat er simpelweg geen plaats is voor haar.
Zelf zat ik te denken aan de WIJ of Wajong, zit ik met dit idee goed of moet ik in een andere hoek zoeken? Ik/Wij (vrienden) willen haar helpen om alles een beetje op de rit te krijgen maar vragen ons af waar we moeten beginnen.
Welke instanties kunnen haar verder helpen? Want voor een uitkering of bijstand dien je ingeschreven te staan, dit is nu nog niet het geval, we zijn aan het zoeken waar we haar kunnen inschrijven.
Wie heeft er goede tips of weet de juiste weg? Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan meld ik dat in een reactie op jullie antwoord! Super Bedankt!
Toegevoegd na 2 minuten:
PS. Ze staat wel nog ingeschreven bij haar ouders, maar kan geen aanspraak maken op een uitkering omdat haar ouders verplicht zijn om haar financieel te helpen, maar dat doen ze helaas niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.