Hoe begint je een actie?
Ik zit al tijden met het gevoel iets te willen doen voor de daklozen, maar wel iets wat bij mij past. Vorig zat er elke ochtend een dakloze bij ons in de buurt. Deze man heb ik elke ochtend een ontbijtje gegeven op voorwaarde dat hij geen overlast zou geven. Hij sliep in de enorm grote portiek binnen bij ons.
Nu dacht ik eraan, terugdenkend aan die decembermaand, (deze man sliep onder de brievenbussen. Dak en thuislzoe krijgen nooit kerstpost.
Dus ik dacht eraan om hier en daar een kaart voor de dak en thuisloze te "sturen". Nu dacht ik dat het leuk zou zijn om dit bijvoorbeeld aan lantaarnpalen door de hele stad te doen. Gewoon een kerstkaart voor de dak en thuisloze. Met een lintje vastgezet aan de paal. Een symbolisch kaartje.
Maar nu kan ik wel een paar kaarten gaan ophangen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Hoe kun je zoiets nou aanpakken?
Toegevoegd na 5 minuten:
Ok, niet duidelijk vermeld. Ik wil proberen meer mensen op deze manier er bewust van te maken dat er een hoop dak en thuisloze zijn. Kerst is een mooie tijd daarover na te denken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.