Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je van je werkgever verwachten als je je gediscrimineerd voelt op werk?

Op werk kan ik niet anders dan constant communiceren met collega's, wat ik ook vaak gezellig vind. Het hoort bij mijn werk, dat ik zoveel mogelijk moet blijven communiceren.

Nou werk ik vast maar 1 dag in de week, maar vaak voel ik me, vanwege mijn afkomst (geboren in Koerdistan), gediscrimineerd door turkse "collega's". Dit heb ik via een mail aangegeven bij mijn bazin. Ik heb als reactie gekregen dat ze een gesprek met me wil aangaan.

Wat kan ik, wettelijk gezien, verwachten van dit gesprek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wettelijk gezien niks.

Jij geeft aan dat je je onprettig voelt op de werkvloer (je voelt je gediscrimineerd) En je leidinggevende wil daarover een gesprek hebben.

Met wat geluk kan dit intern opgelost worden. Als dit gesprek negatief uitpakt dan kun je altijd nog juridische stappen ondernemen.

Maar aankomend gesprek heeft weinig met de wet te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je werkgever moet zorgen voor goede arbeidsomstandigheden en moet discriminatie tegengaan.

Maar gezien de verhouding tussen Turken en Koerden zal dit niet makkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gediscrimineerd voelen op je werk is bijzonder ongewenst. Jouw werkgever hoort te zorgen (meewerken aan) dat jij je prettig voelt op je werk. Je bazin zal moeten nagaan wat jouw gevoel is, waar het vandaan komt, en zal moeten uitzoeken wie de boosdoeners zijn, en gepaste maatregelen treffen.
Tegelijkertijd kan het zo zijn, dat jouw weerbaarheid en/of assertiviteit verbeterd moet worden, om te kunnen omgaan met de reacties van je collega's. Jouw bazin kan je daarvoor trainingen aanbieden.
Inzet en onderzoek van je bazin met het doel jouw weer een goede werkplek te geven, dat is derhalve wat je mag verwachten. Gaat het gesprek niet in die richting, dan zou ik snel jouw verwachtingen duidelijk maken, en het gesprek stoppen als het niet goed loopt.
Oh ja, als jullie afspraken maken, zet deze op papier en zorg dat jullie die allebei ondertekenen. je kan later nooit weten, waar je dit voor nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing