Uit de Randstadrail gehaald voor een controle, mag dit?
Gisteravond heb ik de laatste randstadrail gepakt richting de stad. Halverwege kwamen er 8 RET mensen de randstadrail in en vroegen om het vervoersbewijs. Ik gaf de man netjes mijn vervoersbewijs waarop hij vervolgens de kaar niet kon lezen met het apparaat. Vervolgens vroeg de controleur mij om uit te stappen, waarop ik hem vertelde dat het de laatste randstadrail was naar de stad. De man stapte uit met mijn ov-kaart waardoor ik wel verplicht was om uit te stappen aangezien die mijn kaart had. Na een aantal keer proberen deed mijn kaart het en was alles in orde. Echter kon ik vervolgens lopend (40 minuten) naar de stad. Ik vroeg de meneer om zijn identificatiebewijs die hij niet wou geven en mij zijn nummer gaf. Dit nummer heb ik echter niet kunnen controleren dus het kan ook zo maar een nummer zijn geweest.
Wat kan ik doen in mijn geval? Ik wil dit niet zomaar accepteren, kan ik een klacht indienen? Heeft dit nut? Welke stappen kan ik nog ondernemen?
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, het is vooral dat gevoel van onmacht dat bij mij heerst op zo'n moment.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.