Wat te doen tegen iemand die je o.a. stalkt via de telefoon?
Deze man stalkt mij al 13 jaar met regelmaat. En nu is hij sinds kort weer begonnen met bellen. Om het half uur, om het kwartier, 5 minuten nadat ik mn huis binnenkom. De politie heeft al eens contact met hem gehad maar zegt verder niks te kunnen doen. Nu houden we bij wanneer hij belt zodat de KNP erachter aan kan gaan. Maar wat kan ik nog meer doen, ik weet wie het is nm.
Toegevoegd na 30 minuten:
Ik wil geen nieuw nummer aanvragen omdat ik niet langer wilt vluchten voor die *piep*. Hij stalkt al 13jaar dus niet alleen via post en telefoon
capthavoc
13 jaar geleden
je kan een ander telefoon nummer nemen dat scheelt al denk ik ?
nummer weergave helpt wellicht ook?
nummer weergave helpt wellicht ook?
loginabcde
13 jaar geleden
nee ik wil niet zwichten door zijn druk om een nieuw nummer te nemen. Nummer weergave geeft anoniem aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die persoon weet al jaren uw telefoonnummer,
en evt andere gegevens of wetenswaardigheden.
Daar kunt u zelf verandering in brengen.
en evt andere gegevens of wetenswaardigheden.
Daar kunt u zelf verandering in brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen ander nummer wilt nemen is het gewoon eigen schuld dikke bult dat je die man de gelegenheid blijft geven jou lastig te vallen. Jij doet spelletjes met jezelf en denkt daarbij dat je stoer bent.
loginabcde
13 jaar geleden
Wat een lekkere reactie bovenstaande. Moet ik omdat ik telkens gebeld word blijven vluchten? Ik zoek manier zodat hij zichzelf verraad of iets in die context. Dingen waar ik concreet actie van kan maken om hem op te laten pakken. Want let wel deze man staat al jaren in de bosjes te loeren en achtervolgt mij en daarbij is het ook nog eens mijn vader waar ik al 13 jaar geen contact mee wil. Mss begrijp je de situatie zo beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hem ten huwelijk.
loginabcde
13 jaar geleden
waar slaat dit dan op. Als je niet normaal op een vraag kan reageren doe het dan niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door geen volledige informatie te geven zet u iedereen op het verkeerde been.
loginabcde
13 jaar geleden
waarom is de extra info uberhaupt nodig? Ik geef aan dat hij al 13 jaar stalkt, hij weet wanneer ik thuis kom (dus hij bespiet me) en ik ken hem. Hoezo extra info geven? Ik vraag gewoon naar een volgende stap en je vraagt of ik niet met hem kan trouwen. Wat je dus eigenlijk zegt, in een andere context, is dat je dus maar gewoon met je misbruiker, dief, fraudeer moet gaan trouwen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In uw vraag stond niet dat het uw vader is.
Daarop baseert men de antwoorden.
U hoeft niet uw vuile was buiten hangen, maar het is wel zo handig om uw vraag juist te formuleren.
In de trant van ,,mijn vader stalkt me etc.... ,,
Daarop baseert men de antwoorden.
U hoeft niet uw vuile was buiten hangen, maar het is wel zo handig om uw vraag juist te formuleren.
In de trant van ,,mijn vader stalkt me etc.... ,,
loginabcde
13 jaar geleden
ik zie nog steeds niet in wat het uitmaakt dat het mijn vader is. Daarbij lijkt het me voor eventuele andere mensen die dit meemaken ook beter de vraag neutraal te houden.
Alleen voor uw reactie over het trouwen met hem is deze info noodzakelijk. In potentie zelfs een hele gevaarlijke raad als ik zwaar naief zou zijn
Alleen voor uw reactie over het trouwen met hem is deze info noodzakelijk. In potentie zelfs een hele gevaarlijke raad als ik zwaar naief zou zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt er wel wat aan doen, maar onderneemt geen actie.
Het lijkt wel of u er behagen in schept.
Het lijkt wel of u er behagen in schept.
loginabcde
13 jaar geleden
wel als de politie niks kan doen omdat hij op openbare grond staat, er geen sprake is van fysiek contact en geen sprake van bedreiging. Maw ze kunnen niks totdat hij je wel probeert te bedreigen of op eigen grond staat, zo slim is ie wel
Annswers
13 jaar geleden
@Legina, hoe zou u zich voelen als uw vader nooit meer iets zou laten horen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loginabcde: gesteld dat dit geen hoax is: Als hij al 13 jaar niet voor rede vatbaar is, dan maar zonder rede. Kun je niet eens wat stevige vrienden bij hem langssturen die hem een paar mooie blauwe ogen schenken? "Gewoon, omdat het kan"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel je laat je eigen vader toch niet in elkaar slaan?
loginabcde
13 jaar geleden
Ik sluit deze vraag want de reacties zijn buitengewoon triest en ik word niet serieus genomen, net als door de politie. Waarom begrijpt niemand dan dat sommige mensen gewoon van geen wijken weten ondanks het sturen van brieven, praten en maatschappelijk werk.
Ik wil de mensen bedanken die wel keurig antwoord op mijn vraag gaven. Ik zie een aantal tips staan die bruikbaar zijn.
Ik wil de mensen bedanken die wel keurig antwoord op mijn vraag gaven. Ik zie een aantal tips staan die bruikbaar zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.