Waarom moet mijn moeder uit het niets €640 zorgtoeslag en €800 huurtoeslag van het jaar 2009 terugbetalen?
Ze moest eerst een veel hoger bedrag terugbetalen maar na bezwaar gemaakt te hebben blijven bovenstaande bedragen nog over om alsnog terug te betalen. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom ze dat opeens terugwillen. En of ze dat niet misschien ook voor 2010 ook doen.
Toegevoegd na 1 uur:
Bij ons thuis was ik destijds de enige die werkte. En ik werkte 2 dagen in de week in een supermarkt. Dus het lijkt me sterk dat ze daardoor opeens geen recht meer had op huur- en zorgtoeslag.
Maar ik verdenk eigenlijk mezelf ervan dat ik zelf iets stoms heb gedaan. Want toendertijd hoorde ik dat je belastinggeld terug kon krijgen, en ook al had ik niet veel gewerkt dacht ik "ik doe het gewoon, kijken wat het oplevert". Ik dacht dat het niet kwaad zou kunnen als ik ergens iets zou invullen wat misschien niet geheel correct was, in de zin van: ik was van sommige antwoorden niet helemaal zeker bij het invullen van de formulieren. Maar heb er niet bij stilgestaan dat het negatieve gevolgen kon hebben. Zou het misschien hierdoor komen?
Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn zus,die destijds geloof ik 22 was, ook nog bij ons woonde. Zij werkte, in tegenstelling tot ik, wel veel. Ik heb mijn aangifte digitaal gedaan dus ik heb geen idee hoe ik dat er weer bij moet pakken. Zelf was ik destijds 17. Mijn vader is arbeidsongeschikt dus hij werkt ook niet. Mijn ouders krijgen een gezamenlijke bijstandsuitkering, zorgtoeslag en huurtoeslag.
Ik dacht dat het niet kwaad zou kunnen als ik ergens iets zou invullen wat misschien niet geheel correct was,..... ....dan is dat toch wel een beeeeetje dom?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.