Hoe krijg ik een wwb uitkering voor een roemeen. Adres is onmogelijk zonder Inkomen en zorgverzekering etc is allemaal op adres gebaseerd?
Roemenie is een Schengen land, vrij verkeer en vestigen is mogelijk, sociale voorzieningen mogen niet gebruikt worden in NL, mijn geval is ongeschoold en heeft geen vaste woon of verblijfplaats, is op de bonnefoi hierheen gekomen en staat van dag tot dag maar wat te bedelen met een krantje hetgeen voldoende opleverd om niet dood te gaan.
de bedoeling van haar om een inburgeringscursus te doen is compleet onmogelijk omdat zij geen adres heeft, voor een adres heb je geld nodig (huur) en ze mag zonder adres (sofinr, verzekering etcetera) zowiezo niet werken...
ongeschoold en zonder de taal kan je wachten tot je een ons weegt
ik moet een manier hebben waardoor de Gemeente verplicht word haar te helpen, zelfs de daklozen opvang gaat niets doen want ze is geen NL en mag hier geen gebruik maken van sociale voorzieningen
Toegevoegd na 3 minuten:
het is overigens enkel de bedoeling om tijdelijk gebruik te maken van de wwb en niet om Nl kaal te plukken ( voordat we daar weer geklaag over gaan krijgen ;) )
Toegevoegd na 7 minuten:
ter info Roemenie is gedeeltelijk al in Schengen idd niet geheel ....dat neemt niet weg dat het hier gaat stikken van roemenen en bulgaren die dezelfde problemen gaan ondervinden