In hoeverre is een zorgverzekeraar verantwoordelijk/aansprakelijk voor de informatie die ze over de telefoon geven?
In het bijzonder in mijn situatie:
Ik heb basis + aanvullende zorgverzekering. Ik ben vergoed voor 18 behandelingen bij de fysio. Bij een chronische indicatie voor een jaar.
Ik ben begin vorig jaar een paar keer naar de fysio geweest (blijkbaar 10x, ik houd dat zelf niet zo goed bij).
Juli vorig jaar ben ik geopereerd en vanaf toen bij een andere fysio, met een chronische indicatie.
Deze zorgverlener heeft/had als afspraak dat de eerste 12 uit de aanvullende zorgverzekering moeten komen en de rest dan als chronisch.
Dus dan is er een verschil van 4 behandelingen die ik dan zou moeten betalen.
Deze informatie had ik in eerste instantie niet, ik kreeg een paar weken geleden ineens een rekening van 4 behandelingen. Ik was gewoon naar de fysio gegaan, die heeft toen met de zorgverzekeraar gebeld, die heeft toen via de telefoon gezegd dat er nog genoeg behandelingen in de aanvullende zorgverzekering zaten (wat dus niet zo was). De fysio heeft toen tegen mij gezegd dat alles geregeld was en ik nergens over hoefde in te zitten.
Dus nu is mijn vraag: In hoeverre is de zorgverzekeraar verantwoordelijk voor het feit dat ze over de telefoon hebben gezegd dat alles wel vergoed zou worden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.