Wat zijn je rechten wanneer een prijs in de winkel afwijkt van de prijs die de kassa aangeeft?
Laptop stond in de winkel te koop voor €539. Bij het afrekenen gaf de kassa echter €599 aan. Ik heb aangegeven dat het bijbehorende prijskaartje €539 aangaf en dat de laptop naar mijn weten ook voor die prijs moest worden verkocht.
De medewerker gaf aan dat het een aanbieding van de voorgaande week was en zij de prijskaartjes nog niet aangepast hadden, het kassa systeem was automatisch aangepast. Bij het prijskaartje en het artikel stond trouwens nergens dat het om een aanbieding ging die tot een bepaalde datum/dag geldig was.
Wat zijn op dat moment je rechten qua prijs? Moet de winkel de laptop voor de prijs verkopen waarvoor het artikel wordt aangeboden of heeft de consument in deze zaak gewoon pech?
Als er een prijskaartje van €299 bij stond, had ik zelf ook wel kunnen opmaken dat het niet klopte, dat zou een onrealistische prijs zijn voor zo'n laptop. €539 is mijn inziens echter wel realistisch voor dit artikel.