Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik klacht indienen tegen de fiod ?

een collega is op het werk door de fiod apart genomen maar niet op de manier die je zou mogen verwachten van zo'n organisatie.
Nu zijn we opzoek naar een email adres of gewoon adres waar je een klacht kan indien tegen dit soort praktijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt je klacht indienen bij de vaste Kamercommissie voor Financiën (zie bron).

Toegevoegd na 1 minuut:
De contactgegevens vind je hier:
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/FIN/index.jsp
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Geachte heer , dame ,

U kunt uw klacht indienen bij de ombudsman. Deze registreert en onderneemt actie bij klachten tussen burger en overheid. Ik wens u geduld en vastberadenheid toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leden van het FIOD zijn bijzondere opsporingsambtenaren, indien zij op een onrechtmatige manier een persoon verhoord hebben kan deze direct een klacht neer te leggen bij de officier van justitie.

Ook kan de werkwijze van de FIOD aan de kaak gesteld worden tijdens de rechtszaak die gehouden wordt aan de hand van de bevindingen van de FIOD.

Vergeet echter niet dat een opsporingsambtenaar voor opsporingsdoeleinden iets verder mogen gaan dan een "gewone" belastinginspecteur en een verdachte mogen arresteren en meenemen voor verhoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een collega van u is kennelijk niet goed behandeld door de FIOD. U vraagt: Waar kan ik een klacht indienen tegen de Fiod. Volgens mij kunt u geen klacht indienen tegen de Fiod omdat uw collega niet goed behandeld zou zijn.
Hooguit zou de betreffende collega dat zelf kunnen doen.
Inderdaad, eerst eens praten met bijv. het Hoofd van de Fiod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande link. Je moet voor de Fiod de minister van Financien hebben. Mocht blijken dat hij er toch niet over gaat, dan is hij op basis van de Algemene wet bestuursrecht verplicht de klacht door te sturen naar de wel bevoegde bestuurder of instantie.
teusvh
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing