Mijn pakketje die ik verstuurd heb via PostNL is niet aangekomen. Wat zijn mijn rechten?
Op maandag 6 februari heb ik een pakketje opgestuurd via PostNL. Via het postkantoor kreeg ik een track en trace code. Helaas was door de gladheid het pakket vertraagd
Nadat het pakket 1,5 week onderweg was heeft de ontvanger contact opgenomen met PostNL en daar werd haar bevestigd dat het pakket in een sorteercentrum in Amsterdam stond maar dat het de volgende dag gesorteerd ging worden en dat het pakket zeker binnen 2 dagen bij haar terecht ging komen.
Nadat na 2 weken het pakket nog niet was aangekomen heeft de ontvanger nog een keer contact opgenomen met PostNL. Daar werd haar verteld dat het pakket op dat moment ''niet gevonden'' kon worden en dat ik als afzender een onderzoek moest instarten om te kijken waar het pakket gebleven was. Papieren ontvangen opnieuw opgestuurd en na een week kreeg ik bericht van PostNL dat het pakket niet gevonden was na een onderzoek en aangezien ik het pakket niet verzekerd verzonden had kreeg ik ook geen schadevergoeding.
In het pakket zaten Uggs die ik verkocht had via Marktplaats.
Is het dan echt zo dat je 6,75 betaald voor alleen een track en trace code?
Wat zou ik kunnen doen om hier toch een schadevergoeding voor te kunnen krijgen?
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.