Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

boete geldig?

ik heb een boete gehad afgelopen weekend in de nacht.. De agent kwam per fiets langs. Zag mij en gaf een boete voor wildplassen.

Hij vroeg alleen maar om mijn ID en maakte daar een foto van met zijn Iphone4. Het was zeer zeker wel een agent( id gevraagd).

Is deze geldig? Nog nooit zoiets meegemaakt namelijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als meneer agent je op heterdaad heeft betrapt is de boete zeker geldig. Wildplassen is namelijk verboden in de meeste gemeenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij niet de juiste manier voor het bewaren van jouw gegevens. Overigens zijn Iphones niet iets wat bij het politiepakket zit inbegrepen. Het is dus duidelijk een privé telefoon geweest. Je zou je zelfs af moeten vragen of deze manier veilig is en hoe deze persoon zonder nog een bekeuring te schrijven voor deze overtreding jouw ID kan koppelen aan de overtreding.

In ieder geval, mocht je een bekeuring krijgen raad ik jou aan een bezwaarschrift te schrijven naar de officier van justitie of een ander aangegeven adres op de bekeuring met de volgende punten die je genoemd moet hebben:

Het bewaren van mijn persoonsgegevens is onveilig in een telefoon.

Hoe kon de desbetreffende agent een boete achteraf uitschrijven door alleen een foto van een ID kaart in een telefoon.

Wat is de garantie dat de agent veilig omgaat met mijn gegevens in zijn telefoon. Hoe heeft hij dit gewist?

Veder kun je nog zeggen dat je je niet serieus genomen voelde door optreden als deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, een agent, zelf buiten functie, kan je voor wildplassen een boete geven..
Dus je boete is geldig...

Greetz, Oeds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing