Mag je met onbetaald verlof als je in de ziektewet zit? Of moet je dan eerst weer beter zijn?
Stel: je hebt iets waardoor rust nodig is voor het genezingsproces, zeg RSI. Iedere poging tot werk levert pijn op.
Maar je wilt ook, een paar maanden, zeg 2, met onbetaald verlof naar, gewoon omdat je dat al eerder bedacht had. Bijv meedoen aan een project in het buitenland, waarbij je niet je rsi lichaamsdelen gebruikt. Kan dat dan nog? Moet je thuisblijven ivm bezoek bedrijfsarts oid, of kun je vrijstelling krijgen? Alles in goed overleg natuurlijk, ik ga uit van oprechtheid.
Anders ben je 2 x gedupeerd: en je bent ziek, vervelend genoeg. En dan gaat ook nog eens je project niet door, terwijl dat juist genezend zou kunnen zijn (2 maanden kun je stoppen zodra je pijn krijgt...) De vraag stel ik voor een ander.
Toegevoegd na 17 uur:
Ziektewet is natuurlijk iets totaal naders dan onbetaald verlof, (o.v.)vandaar mijn vraag:-)
Mag je, terwijl je ziek bent, met onbetaald verlof en wat betekent dat als je daarna weer terugkomt. Mogelijk ben je opgeknapt, mogelijk ook helemaal niet. Heeft dit consequenties? Allemaal vragen. I.P beslist de werkgever dus of je met o.v. mag. Ik zal eens gaan googelen naar je rechten en natuurlijk ook plichten bij de ziektewet: meldingsplicht, mag je op vakantie als je ziek bent, etc. Mocht iemand het hier weten, dan hoor ik dat ook graag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.