Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke ontwerptemperatuur is de norm voor bedrijfspanden?

Sinds kort huur ik een woonwerkwoning, tijdens de strenge vorst van een aantal weken geleden kon ik de werkruimte niet voldoende verwarmen, ik heb hier namelijk 22 graden nodig maar kwam niet verder dan 19 graden.

De woningbouw wil echter geen gehoor geven aan mijn klacht aangezien de woningen onlangs zijn gebouwd volgens de wettelijke normen. De wettelijke norm is dat het huis tot 20 graden gegarandeerd moet kunnen worden tot aan -10 graden. MAW onder 0 word er 20 gegarandeerd, is niet voldoende.

Nu ben ik op zoek gegaan naar de ontwerptemperatuur (volgens de wettelijke normen - ISO) voor bedrijfspanden maar kan deze nergens duidelijk vinden.

Weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat u de NEN-normen bedoelt.
Die kun je in onderstaande link vinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_NEN-Normen#NEN-EN-ISO
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is nergens geen norm-temperatuur voor geschreven. Die bepaal jezelf. Jij als huurder bepaalt de temperatuur, maar betaald daar ook voor of je moet zelf voor de temperatuur zorgen zorgen die je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze norm zal je nergens vinden.

Voor bedrijfsruimte is geen minimumtemperatuur vast te stellen, dit heeft te maken met de grote diversiteit aan bedrijfsruimte en de verschillende doeleinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing