Goedendag ik ben een beginnende bestuurder en ben mn rijbewijs kwijt geraakt door met drank op achter het stuur te gaan zitten en had een promillage?
Goedendag ik ben een beginnende bestuurder en ben mn rijbewijs kwijt geraakt door met drank op achter het stuur te gaan zitten en had een promillage van 773ug. het is mijn eerst keer! wat zijn de vervolgens??
Dat weet ik geke genoeg gebeurd(incident) 4 seconds van mijn huis, ik wou allen maat iemand ophalen die woont 5min met auto van mijn huis!!Stom van mij!!
Drank - dan geen auto rijden.
Sterker nog, je mag je auto niet eens met de hand een meter drukken, ook dan ben je bestuurder.
Volgende keer als je hebt gedronken, vraag je eerst zelf eens af "Hoe zou ik mij voelen als mijn familie dood wordt gereden door een alcomobilist?"
Dan zul je zien hoe blij je mag zijn dat jij alleen je rijbewijs kwijt raakt, en niet iemand anders zijn arm, been, gezichtsvermogen, gehoor, of erger nog iemand zijn kind of een kind zijn vader of moeder.
Je zult horen hoe veel mensen zijn aangereden door een bestuurder met alcohol op die maar een klein stukje moest en dacht dat dat nog wel even kon omdat hij maar een paar biertjes of wijntjes op had. Hoeveel nooit meer hun oude leven zullen hebben, zonder dat hún iets te verwijten viel in het verkeer, enkel door de nalatigheid van een ander. En let wel, wij zijn degene die het nog kúnnen na vertellen! Dat jij je eigen leven niet waardig genoeg vind om voor thuis te blijven of een taxi te nemen als je gedronken hebt, is tot daar aan toe. Maar wil jij daadwerkelijk het risico lopen om verantwoordelijk te zijn voor iemand anders zijn dood? Ongelukken gebeuren JUIST ook op stukjes van 5 minuten. Het gebeurt namelijk NIET altijd alleen maar bij een ander.
'Het gaat altijd goed' hoeft maar 1 keer fout te gaan.
'Even in vijf minuten iemand op halen' kan je levenslang achtervolgen. Sorry als je vind dat ik te fel en te oordelend reageer. Maar dankzij een automobilist die ook even snel heen en weer dacht te zijn met de auto terwijl hij drank op had, zal ik nooit meer goed kunnen horen, nooit meer iets kunnen onthouden zonder het op veertig notitieblaadjes te schrijven, nooit meer mijn linkerhand normaal kunnen laten functioneren en nooit meer normaal kunnen lopen. En ik vertel je dit voor al die mensen die nooit meer normaal zullen leven omdat een ander hun kind dood reed. Ik heb er alles voor over om te voorkomen dat jij ooit van je leven zo'n grote fout nog een keer begaat en daarmee iemand anders aan doet wat al zoveel mensen aangedaan is. Ik SMEEK je om de volgende keer na te denken over waar je mee bezig bent voor je in de auto stapt. Het verbod op rijden onder invloed is er echt niet om automobilisten te pesten, maar om ze te behoeden. Het zijn lang niet altijd de automobilisten die stomdronken zijn die ongelukken veroorzaken, juist ook die met nét te veel op die zichzelf overschatten. Geen drank = geen auto besturen. Alsjeblieft?
Kan je wel met "Stom van mij!" scheinheilig lopen doen, je bent met drank achter het stuur gegaan! Je had iemand, al dan niet jezelf, kunnen doodrijden. Was ik de rechter, kon je naar jouw rijbewijs fluiten.
dan is het geen kwestie meer van eigen schuld, dus hoop dat je flinke boete krijgt, een tijdje zonder rijbewijs zit, en een cursus mag volgen. de tijd die je moet wachten tot de uitspraak kan je gebruiken om je gezonde verstand te gebruiken. vraag dit eens aan iemand die een fam. lid heeft verloren door iemand die met drank op achter het stuur kroop, of ben jij ook van het soort 'nee ik kan nog wel rijden, en dat gebeurd me niet'?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.