Kan een school beslissen hoe je haar geknipt is?
Ik wil mijn haar aan de zijkanten en de achterkant tamelijk kort doen (ongeveer 3 mm) en de bovenkant lang (3cm en langer dus).
In ons schoolreglement staat dit:
"Het volgende wordt bijvoorbeeld niet toegelaten:
Opzichtige kapsels (o.a. dreadlocks, hanenkammen, ingeschoren tekeningen en lijntjes,…) en tatoeages -onnatuurlijke haarkleuring - opzichtige piercings en “stretch”-oorringen - piercings in het gezicht of in de mond (enkel 1 ringetje in de oorlel en 1 puntje in de neusvleugel zijn toegelaten) Uitzondering : uit veiligheidsoverwegingen worden in de praktijk en de lessen L.O. GEEN piercings, loshangende haren, uurwerken, armbanden en halskettinkjes toegelaten ..."
Mag een school dit eigenlijk? Het deel van veiligheid begrijp ik natuurlijk. Maar ik zit in Multimedia en moet zelf niet omgaan met gevaarlijke toestellen.
En als ze dan al mogen beslissen hoe je eruit ziet op school, wat zijn de mogelijke sancties dan?
Toegevoegd na 29 minuten:
Ik ben inderdaad vergeten te vertellen dat ik in België woon.
daar zijn wat andere regels dan in nederland
Ik heb bij een jongen in de klas gezeten met een hele grote hanenkam in 5 kleuren geverfd ook nog!
En nog wel meer van dat soort dingen die bij jou op school dus schijnbaar niet mogen.
Ik heb dit in Nederland nog nooit gehoord/meegemaakt al heb ik zelf wel eens kritiek gehad als ik er nogal opvallend uit zag,haha^^
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.