Mogen kosten voor hypotheek offerte bij 'no cure no pay' mondelinge afspraak, waarbij geen gebruik wordt gemaakt van de diensten?
Hallo
Mijn collega heeft het volgende verhaal.
Hij heeft een adviesbureau mondeling opdracht gegeven om voor hem een paar hypotheek offerten op te vragen. De afspraak was ‘no cure no pay’ dus indien hij geen gebruik van deze offerten zou maken behoefde hij de advieskosten niet te betalen.
Nu heeft hij informatie naar dit adviesbureau gemaild waarna zij twee hypotheek offerten hebben opgevraagd.
Deze offerten waren minder gunstig dan een offerte welke mijn collega zelf heeft opgevraagd. Hierdoor heeft mijn collega geen gebruik gemaakt van de hypotheek offerten welke het adviesbureau heeft opgevraagd.
Na enige tijd komt er een rekening van €2.200,- voor de adviesdiensten. Inmiddels is het zo ver opgelopen dat er een rechtszaak gaat komen.
De advocaat van de tegenpartij beweerd dat mijn collega geen poot heeft om op te staan omdat deze gegevens aan het adviesbureau heeft gemaild en de gefactureerde kosten reële bedragen zijn.
Is het correct dat mijn collega hoogst waarschijnlijk geen kans maakt om deze rechtszaak te winnen?
De enige getuigen van de mondelinge afspraak zijn directe familieleden (vriendin en vader).