Uit goede vertrouwen toegestuurd, ben ik nog verplicht om te betalen? Zie uitleg.
Ik ben van plan om een iphone te kopen. Ik zag een leuk exemplaar op markplaats staan. Ik mail hem en hij vraagt om mijn adres. Alles lijkt nog prima te gaan. Ondertussen had ik een goedkopere iphone gevonden, dat leek mij geen probleem aangezien ik nog niks betaald had en alleen maar mijn adres gegeven had.
Echter zei hij dit nadat hij zijn bankgegevens had gestuurd in het zelfde mailtje: Uit goede vertrouwen zal ik het toestel morgen vroeg op de post doen en zodra ik thuis kom zal ik het track en trace nummer mailen zou u mij ook een printscreen mailen van het overgeboekte bedrag .
Ik mailde gelijk terug dat ik GEEN interesse in zijn product had, ivm goedkopere.
Antwoord van hem; ''Ik zal het morgen voor 12uur op de post doen dan heeft u het in de middag binnen.
Laat u even weten als u het heeft ontvangen.'' Fout gelezen dacht ik?
Ik antwoordde gelijk met als titel 'NIET VERSTUREN!!!!' en vertelde daar in dat ik een goedkopere had gevonden. Hij antwoordde niet dus ik stuurde er voor de zekerheid nog eentje. Ze staan allebei in mijn verzonden items.
Het was rond 11 uur dus het zou best zo kunnen zijn dat hij naar bed is gegaan, even voor dat hij gaat werken/school heeft de iphone opstuurt en dat hij dan later mijn mailtjes ziet.
Moet ik in deze situatie nog betalen en mag ik het product gewoon houden? Aangezien hij het verzonden heeft en mijn bericht dat ik de iphone niet meer negeerde? Of ben ik wel verplicht om het terug te sturen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.