Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb vandaag een boete binnen gekregen van 10 april 2011. Kan justitie dit gewoon opleggen na zo'n lange tijd? Gr. Jordy

Toegevoegd na 2 minuten:
De boete zou gaan om samenscholing, alleen weet ik hier niks van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Dit is geen goede reden voor bezwaar. Officieel is er namelijk een termijn gesteld van 2 jaar, waar binnen de boete binnen moet komen bij de overtreder. In dit geval zit de boete dus nog ruim binnen die twee jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.

Waarom niet?

De gepleegde daad is nog niet verjaard dus gewoon betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk idd dat je gewoon moet betalen.
Vind het wel vreemd dat je een bekeuring hebt gehad voor samenscholing en je weet van niks.

Het lijkt me dat voor samenscholing een procesverbaal is opgemaakt. En op de een of andere manier hebben ze jouw gegevens.

Misschien hebben ze een fout gemaakt, of heeft iemand zich voor jou uitgegeven. Dan kun je in beroep gaan (wel de bekeuring eerst betalen, want anders duurt het te lang en krijg je verhoging).
13 jaar geleden
Gewoon bezwaar aantekenen, het is dan aan justitie om bewijs te verkrijgen van de politie dat je daadwerkelijk een overtreding hebt begaan.
Vaak is dit niet te bewijzen daar alleen een tekst als "meneer was aan het samenscholen" niet voldoet als bewijs materiaal.
Kunnen zij het bewijzen, dan zul je moeten betalen, kunnen ze dat niet dan zal de boete worden vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak in ieder geval bezwaar met het volgende commentaar:

Ik maak bezwaar tegen deze schikking omdat de verstreken tijd tussen de vermeende overtreding en het ontvangen van de schikking dermate lang is dat ik me het feit niet (goed) meer kan herinneren. Hierdoor voel ik mij (ernstig) geschaad in mijn verweer.

Ik heb zoiets weleens bij de hand gehad voor een parkeerovertreding. Toen kreeg ik de accept na ruim 8 maanden pas binnen. Binnen 2 weken nadien was mijn bekeuring geseponeerd.
Juridisch klopt het en kun je zo'n bekeuring inderdaad na jaren nog ontvangen. Alleen moreel gezien, in dit geval, mag je een dergelijke schikking binnen een redelijke termijn van 4 tot 6 weken ontvangen.

Ik zou zeggen, probeer het, schijnt regelmatig succesvol te zijn, ook bij mij dus. Ik heb in het verweer tweemaal haakjes gebruikt. Je moet zelf maar zien of je die eventueel gebruikt. Net wat je goed lijkt.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de termijn gaat u het niet winnen. Samenscholing is een overtreding vanuit de APV en overtredingen dienen binnen 3 jaar vervolgd te worden, wat nu gebeurd. Zie artikel 70 strafvordering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing