mijn ex wilt mijn kind afpakken, kan dat zomaar?
hallo, ik ben 21 jaar en nu 6 maanden zwanger van mijn eerste kindje.
ik ben 1,5 jaar samen geweest met mijn ex vriend. het was net over toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. hij is van turkse afkomst.
ik heb er nog alles voor proberen te doen zodat we toch nog een gezinnetje konden worden met zijn 3en, helaas wilde hij helemaal niks meer.
nu ben ik er achter gekomen dat hij al een tijdje een andere vriendin heeft.
hij denkt nu dat ik ook een andere vriend heeft en word daar erg kwaad over.
dan gaat hij zitten dreigen dat hij me kind gaat afpakken als ik wel met een andere man ga omdat zijn kind niet door iemand anders opgevoed mag worden.
ik ben nu echt heel bang dat als ik ooit een andere vriend krijg dat hij me kind bij me weg komt halen. ik heb hem het kindje niet laten erkennen omdat hij er in eerste instantie ook niks mee te maken wilde hebben.
het liefst wil ik helemaal geen contact meer met hem en wil ik gewoon verder met mijn leven maar dit gaat niet op deze manier omdat hij me altijd controleert wat ik doe.
als hij me niet aan het controleren is dan belt hij me wel weer dat hij geld nodig heeft voor iets, en daar maakt hij dan mijn probleem van.
hij heeft geen werk en heef een uitkering, wil ook niet gaan werken want dat vind hij onzin. ook is hij een bekende bij de politie.
ik daarin tegen heb een vaste baan en een goeie thuissituatie.
is er toch een kans dat hij me kindje kan afpakken als ik ooit een andere man krijg?
Je hoeft niet bang te zijn dat hij je kind kan afpakken, tenzij je een heel foute levensstijl hebt (verslaafd of zo).
Zorg dat je heel goed op de hoogte bent van je rechten.
Maak vervolgens hem dat heel goed duidelijk!
Desnoods schrijf je hem een brief: ZO zit het en niet anders!!!
En dan moet hij ophouden met jou lastig vallen, want anders geef je hem bij de politie aan, wegens stalken.
Maar dat is nu helaas te laat.
ik slikte gewoon de pil, maar vergat hem vaak en dat is dus nu de rede geweest dat er een kleine gaat komen. hij heeft ook gezegt dat hij hier erg boos om was omdat ik het kon voorkomen. maar goed kleine komt er zowizo, dat geeft hem nog niet het recht om te gaan dreigen me kind bij me weg te halen.
Dit is te belachelijk om überhaupt op in te gaan. Hier is één oplossing voor: politie. Laat je leven niet verpesten door een psychopaat.
Ten eerste zal hij het kind nooit krijgen omdat hij niet als vader erkend is en ten tweede,al zou dit wel gebeuren,dan nog gaat het kind in 9 van de 10 gevallen naar de moeder en al helemaal met zijn verleden.Zorg in ieder geval dat hij niet als vader erkend wordt want dan kan hij een bezoekersregeling aan vragen.
Dus geniet verder van je zwangerschap en zorg dat je een ander telefoonnummer krijgt zodat hij je niet meer kan bellen. Wordt wat hem betreft keihard en laat je niet in een hoekje drukken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.