Mag een winkel verzend- en handelingskosten reken bij het retourneren als dit in de algemene voorwaarde staat? Ik retour binnen 7 dagen.
Ik heb een LED scherm gekocht (als consument) dat ik wil retourneren. Dit product heb ik minder dan een week geleden ontvangen en heb alles netjes in de originele verpakking terug kunnen plaatsen.
Nu lees ik overal dat de winkelier het totaal bedrag moet teruggeven. Nu wil deze winkel 20 euro verzend- en handelingskosten in rekening brengen, de verzendkosten van het retourneer vallen hier niet onder. Ik heb contact met ze opgenomen en ze verwijzen naar een stuk uit de algemene voorwaarde (zie hieronder). Mogen ze dit zomaar doen of heb ik alsnog recht op mijn volledig betaalde bedrag?
(de naam van de winkel heb ik vervangen door 'dummy')
Indien de opdrachtgever de opdracht annuleert en/of de goederen weigert af te nemen, is hij verplicht de door “dummy” reeds aangeschafte materialen en grondstoffen, al dan niet be- of verwerkt tegen de kostende prijs, inclusief lonen en sociale lasten, over te nemen. Opdrachtgever zal eveneens aan “dummy” als schadeloosstelling verschuldigd zijn het bedrag van 1/3 van de overeengekomen prijs. Opdrachtgever is voorts verplicht “dummy” te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de annulering van de opdracht en/of weigering van de goederen.
Toegevoegd na 48 minuten:
De consumentenbond zegt dat ik recht heb op het totale aankoop bedrag. Mijn vraag is dus ook of hier wel van afgeweken mag worden in de algemene voorwaarde.
(bron: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/koop-via-internet-telefoon-huis/kopen-op-afstand/)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.