Moet ik extra kosten betalen voor een artikel dat nooit geleverd is?
Via bol.com heb ik in november 2011 een tweedehands boek besteld. Nou heeft de verkoopster mij benaderd via facebook dat zij het boek niet meer kon leveren. Ik had geen idee dat ik zelf nog actie hier tegen moest ondernemen. In december 2011 heb ik dezelfde titel tweedehands besteld, geen problemen mee gehad. Kreeg wel een herinnering en was in de veronderstelling dat het voor de laatste bestelling bedoeld was, deze heb ik betaal begin januari 2012. Toen kreeg ik nog een herinnering van bol.com. Dit vond ik vreemd en ging het goed uitzoeken. Het blijkt dat de herinneringen bedoeld waren voor de bestelling van november 2011. Ik heb eind januari via de klantenservice laten weten dat ik het artikel nooit ontvangen had en het onterecht vindt dat ik hiervoor moet betalen. Dus verwezen ze me door naar de voorwaarden en dat zij alleen een tussenpersoon zijn. Ik had binnen twee weken moeten reageren naar de verkoopster en was al ver over deze termijn heen en moest dus nog wel aan 'mijn betalingsverplichting' voldoen. Nou krijg ik vandaag een brief van een incassobureau en moet ik nog meer extra kosten betalen.
Ik heb dus 'het verschuldige' oorspronkelijke bedrag overgemaakt, maar zij vinden dat ik de kosten verder met het incassobureau dien af te handelen. Ik vind persoonlijk dat ik deze kosten niet moet betalen en dat zij de zaak horen in te trekken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.