Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op zogenaamde paalkampeerplaatsen van staatsbosbeheer.
Vuur maken mag niet bij alle palen, en alleen onder strenge weersvoorwaarden, maar je mag gewoon je tentje wegzetten.
Voor meer info, locaties en voorwaarden moet je even op de site van staatsbosbeheer kijken. Ik kan je helaas die link nu niet sturen (omdat dat niet handig is via mijn telefoon).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de (eigen) tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nergens, zelfs niet in je eigen tuin.

Je mag slechts daar recreëren op de plaatsen waar middels het gemeentelijk bestemmingsplan toestemming is gegeven tot kamperen.

Open vuur is in geheel Nederland verboden, behalve daar waar de gemeente bij ontheffing / goedkeuring een gecontroleerd open vuur toestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry theodbn, ik wilde je antwoord aanvullen met een reactie maar het verschil is toch te groot.

Kamperen mag je nergens in Nederland behalve op plekken waar een vergunning voor is verleend door de Gemeente en dan wordt dit opgenomen in een bestemmingsplan.
Dat zijn dus de erkende campings met vergunning.
Maar je hebt ook nog het vrij kamperen zonder vergunning zonder dat het in het bestemmingsplan is opgenomen, de eigenaar kan op aanvraag bij de Gemeente een vrijstelling krijgen (is geen recht maar een gunst van B en W ), waar een paar tenten of kampeerauto's mogen staan ( 1 a 3 ) onder bepaalde voorwaarden.

In principe mag je nergens in Nederland open vuur aanleggen, behalve als je ontheffing hebt gekregen van de Gemeente.
Deze ontheffing is gekoppeld aan voorwaarden bijv. tijden, soort afval, welke dagen of maanden van het jaar.(ook dit is geen recht maar een gunst van B en W )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing