Wanneer mogen ik inschakelen naar de arbeidsinspectie?
Als het bedrijf of de instelling zich niet aan de wettelijke voorschriften op het terrein van de arbeidsomstandigheden- of Arbeidstijdenwet houdt,wat moet ik doen?
Bijvoorbeeld: Ik mag niet tillen en ook niet te zwaar sjouwen,te lang staan werken,maar ik mag voor mijn werkleider om een 10 kg doos op te stapelen,ik was na de opstapelen echt moe vooral mijn ogen.
Ik was vandaag 80 dozen opgestapeld,ik vind dat soort werk moet zo min mogelijk aan een persoon die pijn in de nek heeft.
Totaal moeten 150 dozen,per pallet 50 dozen 5 hoogte en per drie uur klaar 1 pallet, per doos moeten 20 zakken in,en per zak weeg 500 gram,morgen moet ik verder afmaken.
En vandaag heb ik de Uierpoeder weeg per doos 10 kg zwaar,totaal vandaag heb ik meer dan 20 dozen gedaan,en dan moet ik schoonmaken,vegen,stofzuiger en zepen door heel machine.
Dus ik heb vandaag 20 dozen heeft gesjouwd en opgetild,en staan werken totaal meer dan drie uren heeft gewerkt.
Mijn vraag is: Is dat goed voor mijn gezondheid,want ik heb bijna 6 jaar lang nekslijtage of artrose?
En moet ik inschakelen naar de arbeidsinspectie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.