Mag iedere bestuurder van een auto met invalidenparkeerkaart, deze parkeren op een invalidenplaats?
Ik zag gisteren een auto bij de supermarkt op een invalidenparkeerplaats parkeren. De vrouw stapte uit, deed de kofferbak open en wilde de winkel in rennen. Dus ik zei dat ze daar niet mocht staan. Zegt ze 'o, maar ik heb een kaart hoor' en dat bleek ook zo te zijn.
Het lijkt me niet het doel van een invalidenparkeerkaart om het parkeren voor de hele familie makkelijk te maken, maar ik vraag me af of het mag?
En zo niet, hoe weet een parkeerwachter nou of er wel echt een invalide vervoerd wordt?
Toen er eens een auto parkeerde met de motor aan en de stereo op 100, heb ik eerst gezegd dat ie daar niet mocht staan, waarop ik een grote bek kreeg, weer naar boven ben gegaan en spontaan *oeps* een ei uit het raam heb laten vallen op die grote glimmende auto.
Dag later: politie aan de deur, hoe dat zat. Sja, de klager was even vergeten te zeggen dat ie illegaal op die plaats stond, dat ie zijn motor en radio nogal hinderlijk aanhad en dat ie me afgebekt had.
De agenten konden erom lachen.
Natuurlijk is het niet netjes een ei op een auto te mikken, maar als je elke dag met zulke auto's (en vooral de akoestische en luchtvervuiling) te maken hebt wordt het lontje ook vrij kort.
De parkeerwachter weet dat niet.
Maar jij toch ook niet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.