Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een feestje gehad en flink gedronken op straat word ik aangehouden voor rijden onder invloed terwijl ik lopend met mijn scooter ben mag dit?

ik krijg een rij verbod en een boete voor het dragen van geen helm en dit terwijl ik wel eens waar gedronken had maar niet aan het rijden was op mijn scooter op de gele papiertje die ik mee kreeg staat ook een plek van gedraging die niet over een komt met de plek van aanhouding wat nu ?

Toegevoegd na 12 uur:
het was trouwens marechaussee die mij aanhield ik ben burger maakt dit ook nog uit of maakt dat niet uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat lijkt me niet want als je lopend met de scooter op straat bent val je onder "voetgangers" en niet onder "bestuurders". Een helm dragen tijdens t lopen met een scooter hoeft ook niet dus die boete is ook onterecht! Ik zou zeker bezwaar aantekenen of naar het politiebureau gaan en proberen of je er onderuit kunt komen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hoger beroep als je zeker bent dat je niet juist bent gestraft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boete gewoon betalen daarna beklag indienen waarin je uitlegd dat A de plaats niet klopt en B je met de scooter liep. Door de verkeerde plaats is de boete in princiepe al ongeldig. Voorbeeld brieven zijn te vinden op google, succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk zijn.

Als ik het goed lees hebben de agenten op een andere plek dan de plek van aanhouding geconstateerd dat jij met de scooter reed zonder dat je een helm droeg.

Als dit overeenkomt met de waarheid gewoon de boete betalen en verder gaan met het leven, politie hoeft niet op de plek van constatering de kennisgeving aan jou te overhandigen, dat mogen ze later op elke willekeurige plek in Nederland.

Als jij niet diegene bent die op die andere plek gereden heeft kan je het geheel voor laten komen bij een rechter echter zal je dan onomstotelijk moeten bewijzen dat jij daar niet gereden hebt.

Toegevoegd na 21 uur:
Ook leden van het korps marechaussee kunnen een volledige opsporingsbevoegdheid hebben, dit maakt dus totaal niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag in principe nooit dronken over straat want dan is het openbaar dronkenschap. Maar rijden onder invloed klopt niet. En de plaats alleen als is voldoende voor een bezwaar. Zeggen dat je daar op dat moment niet geweest ben.
Je moet altijd een bezwaar schrijven op een boete.. (volgens mijn man.. (een agent))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt niet hebt gereden op je scooter zou ik de boette betalen en vervolgens in hoger beroep gaan. Wanneer er getuigen zijn die kunnen verklaren dat je niet gereden hebt (bijvoorbeeld omdat je samen met hun aan het lopen was) sta je redelijk sterk, maar wanneer dit niet het geval is maak je, hoe gemeen dat ook klinkt, geen schijn van kans. Een constatering van een agent telt voor 2 en je moet dan ook van héle goede huizen komen wil je het tegendeel kunnen bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen je geen boete geven tegen rijden onder invloed.
Ze kunnen je WEL een boete geven voor openbare dronkenschap.
Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boete is terecht gegeven,echter wanneer er fouten in het verbaal (zoals een verkeerd plaats delict) staan kun je het aanvechten.
Ook als je dronken bent en een scooter aan de hand vervoert ben je nl. wettelijk gezien een bestuurder.
Het feit dat geen helm droeg kan je niet op worden verbaliseert maar alleen niet als je ook daadwerkelijk naast de scooter gelopen hebt.
Het maakt ook niets uit of je door de politie of door de marechaussee bent aangehouden en verbaliseert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit mag. Als je de scooter aan de hand neemt ben je ook bestuurder.
Spijtig voor U. Een boete hangt in het verschiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing