ik heb een feestje gehad en flink gedronken op straat word ik aangehouden voor rijden onder invloed terwijl ik lopend met mijn scooter ben mag dit?
ik krijg een rij verbod en een boete voor het dragen van geen helm en dit terwijl ik wel eens waar gedronken had maar niet aan het rijden was op mijn scooter op de gele papiertje die ik mee kreeg staat ook een plek van gedraging die niet over een komt met de plek van aanhouding wat nu ?
Toegevoegd na 12 uur:
het was trouwens marechaussee die mij aanhield ik ben burger maakt dit ook nog uit of maakt dat niet uit
Het is in iedergeval wel zo dat je op dat moment de bestuurder bent van het voertuig, in dit geval jouw scooter. Of ze je dan ook werkelijk kunnen bekeuren voor het niet dragen van een helm weet ik niet zeker maar ze zouden je wel kunnen bekeuren als omdat je als bestuurder alcohol op hebt. En ik denk dat je in dat geval liever de boete van de helm accepteert..
maar ze zouden je wel kunnen bekeuren voor het rijden onder invloed omdat je op dat moment als bestuurder onder de invloed van alcohol was.
een bevoegde bediener die belast is met het verplaatsen van een machine. De bestuurder kan hetzij door de machine worden meegevoerd, hetzij de machine te voet begeleiden, hetzij de machine op afstand bedienen (kabel, radiogeleid, enz.) Hij is dus wel een bestuurder..
De 'weggebruikers' worden in twee hoofdgroepen ingedeeld: voetgangers en bestuurders. Als wij het in deze serie hebben over het verkeer, dan bedoelen wij daar dan ook voetgangers en fietsers mee. En niet alleen de motorrijders of bestuurders van motorvoertuigen. Onder het begrip 'voetganger' valt iedereen die zich te voet voortbeweegt. Met andere woorden: als je met de fiets, bromfiets of motor aan de hand loopt, dan ben je een voetganger. Loop je met een paard of koe, of ben je schaapherder, dan ben je een begeleider van rij- trekdieren of ander vee en ben je een bestuurder! Ook een door voetgangers gevormde marscolonne (denk aan de avond vierdaagse) in 'enigerlei aaneengesloten formatie' valt onder het begrip bestuurders. Bron : http://www.harderwijk.nl/Verkeersplatform.asp
Voetgangers zijn een van de soorten weggebruikers die het RVV kent. Voetgangers zijn echter niet alleen mensen die te voet aan het verkeer deelnemen. Ook skaters, skateboarders, mensen met kinderwagen, personen die een fiets, snorfiets, bromfiets of motor aan de hand meevoeren vallen hieronder. De regels voor voetgangers zijn tevens van toepassing op bestuurders van een gehandicaptenvoertuig indien zij gebruik maken van een voetpad of trottoir.
http://www.scooterexamens.nl/theorie/5-voetgangers/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.