Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij steeds meer pompstations aan de snelweg moet je betalen voor het toilet. Mag je dit weigeren of niet?

geen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Ja natuurlijk! Je zal dan wel je plas in moeten houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een schoteltje ligt, maar er staat geen prijs aangeplakt, dan hoef je niet te betalen.

Toegevoegd na 1 dag:
Diegenen die hier minnen, denken niet veel verder dan de lengte van hun neus. _Uiteindelijk_ gaan die centen die je voor zulke toiletten moeten betalen, maar gigantische huizen van uiterst rijke bazen van de betreffende benzinemaatschappijen.
Je betaalt al 70 euro voor een tank benzine. Daarbij is de benzine aan de snelweg ook nog eens asociaal duur vergeleken met andere pompen. Natuurlijk, je bent niet _verplicht_ daar te tanken. Maar dat doet niks af aan 't feit dat 't uiterst krenterig is van de bazen van de benzinemaatschappijen om apart ook nog eens voor de toiletten te laten betalen. En helaas... Zoals ik het hier lees, trapt men er nog massaal in ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag je weigeren. Of je erin komt is een tweede.
Soms moet je een muntstuk van 50 eurocent erin werpen.
Een andere keer is er een toiletmijnheer/vrouw aanwezig.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om voor een schoon toilet te moeten betalen. Als je ziet wat voor een zooi mensen in een openbaar toilet maken! Dan ben ik blij dat mensen dit werk nog willen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet misschien betalen, maar dan krijg je tenminste wel een schoon toilet! Werk zelf op een pomp met gratis toilet.. En het is afschuwelijk wat mensen soms doen op het toilet (schrijven op de muur met poep etc). Door een bedrag te vragen is er een toiletjuffrouw aan te nemen (of toiletten te verhurd ) en heb je een schoon toilet.

Als jij weigert te betalen voor de service kunnen ze jou daar weigeren. En als er net even niemand zit omdat ze schoonmaakt kun je er, ondanks het niet netjes is, wel voorbij lopen. Maar deze toilet juffrouw biedt je wel een schoon toilet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betaal regelmatig niet, loop gewoon door alsof mn neus bloed. En nooit iemand die er wat van zegt. Wat je ook kan doen, eerst plassen, dan zeggen dat je portemonnee in de auto ligt en gas geven.

Volgens mij mogen ze wel geld vragen, maar ben jij niet verplicht te betalen. Tenminste, dat is zo in de horeca. Omdat het toiletbezoek hoort bij de kosten in te zitten. Want anders gaan ze straks geld vragen voor het gebruik van bestek, of een tafeltje... dat kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of je het mag weigeren.
Dat ligt er aan of er een bordje met tekst bij staat.
Als er niets staat en alleen een schoteltje ofzo MAG je betalen maar HOEFT het niet.

Als er een bordje staat of hangt met de tekst dat toiletbezoek €0,50 kost MOET je betalen.

Dan is het een overeenkomst die je aangaat door naar binnen te gaan.

Zelf vind ik het een goeie zaak dat er betaald wordt om de bende schoon te houden.

In Duitsland (en andere landen) vind ik het systeem perfect. Je betaald € 0,70 om naar binnen te mogen. Je krijgt hiervoor een kaartje van € 0,50 die je vervolgens kunt inwisselen als je een consumptie neemt. Eigenlijk betaal je dan maar € 0,20 voor een schoon toilet.
De kaartjes kun je bij veel verschillende eet/drink gelegenheden inwisselen dus als je na de maaltijd moet, neem je het kaartje mee naar de volgende stop. Kaartjes zijn zelfs een jaar geldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik betaal alleen als ik een schoon toilet aantref. Ik leg bij vertrek wat neer en anders pak ik een gedeelte terug van wat ik betaald heb. Laatst was papier op in een wc en die juffrouw boos zijn dat ik niet wou betalen. Wat denk je dat hoort er ook bij.
13 jaar geleden
Je mag dat weigeren maar dan hebben zij ook het recht om jou de toegang te weigeren.
Tenslotte vragen zij enkel een vergoeding om de gebruikte toiletten zuiver te maken voor de volgende klant.

Trouwens..
Zou jij graag werken zonder betaald te worden?
Of zou jij graag naar een toilet gaan waar reeds tientalle mensen op of naast de bril hebben geplast?

Indien je per uitzondering geen geld meer op zak zou hebben dan kan je dat altijd beleefd aangeven en dan is de kans groot dat men jou toelaat.
Uiteraard kan je ook aanbieden om zelf een paar toiletten proper te maken maar ik vermoed dat je dan toch liever die kleine som neerlegt voor jouw comfort?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing