Zijn er wetsartikelen waar ik naar kan verwijzen bij een onterechte incasso?
Exact een maand geleden heb ik een proefabbonement bij een website afgesloten. Kosten hiervan, voor twee dagen proberen, waren 99 eurocent. Wordt er niet tijdig opgezegd dan wordt het abbonement stilzwijgend verlengd. Welnu, ik heb diezelfde dag nog het abbonement per mail opgezegd, en kreeg hiervan een bevestiging. In de mail werd mij gezegd dat mijn bankrekening vanaf nu niet meer belast zal worden, en dat het abbonement is stopgezet.
Ongeveer twee weken geleden kreeg ik een mailtje van die website. Het mailtje was gericht aan meerdere mensen, zag er niet bijzonder professioneel uit, en verzocht mij vriendelijk doch dringend om een bedrag van 30 euro voor de kosten van het eerder afgesloten abbonement aan hen te betalen. Ik heb hierop teruggemaild, met eerdere e-mail correspondentie bijgevoegd, dat ik niet zou betalen voor een dienst die ik nooit heb genoten aangezien ik deze tijdig heb opgezegd, en dit ook naar mij bevestigd is.
Ik kreeg van hen niks meer te horen. Vandaag kreeg ik een brief binnen van het Nationaal Incasso Bureau. Ik word gesommeerd om binnen vijf dagen het bedrag van 70 euro te betalen vanwege een openstaande betaling bij die website. Zou ik niet betalen dan worden er gerechtelijke stappen ondernomen.
Ik ben van plan hen een aangetekende brief te sturen, met alle e-mail correspondentie en data bijgevoegd, om zo aan te geven dat ik absoluut niet van plan ben te betalen.
Zijn er wetsartikelen waar ik naar kan verwijzen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.