Word ik gedwongen te betalen?
Ik ben lid van een vereniging die regelmatig een eetavond organiseert. Voor die avonden moet je je meestal intekenen, maar bij sommige speciale gelegenheden zijn alle leden automatisch ingeschreven en wordt gevraagd je op tijd af te melden als je niet kunt. Dit was laatst het geval, maar ik was hiervan niet op de hoogte omdat ik per ongeluk over de e-mail heen had gelezen die dat aankondigde. Toen ik me op de dag zelf afmeldde (ik was verhinderd) werd mij verteld dat dat niet meer kon; dat had (zoals vermeld in de e-mail) twee dagen van tevoren moeten gebeuren. Ik ben het hier echter niet mee eens. Ik ben niet aanwezig geweest op de avond en heb nooit gezegd dat ik er zou zijn. Kortom, ik heb nooit een overeenkomst geaccepteerd. Kan ik gedwongen worden het (van tevoren vastgestelde) bedrag voor het eten te betalen omdat ik me niet op tijd heb afgemeld?
Toegevoegd na 32 minuten:
Zojuist heb ik de statuten van de vereniging erop nageslagen en daarin staat niets vermeld over deze eetgebeurtenissen dan wel de verplichting tot betalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.