Van wie is de hond?
20 november hebben wij een hondje overgenomen van iemand. 17 november is afgesproken dat dit hondje van ons zou zijn, alleen op papier nog van haar, zodat ze hem nog kon laten dekken. Dat was prima, maar ik heb haar gevraagd om een week proef, zodat we hem in die week nog terug konden brengen als het niet zou klikken met ons of met onze andere hond. Ik heb toen gesmst, gebeld, maar ik hoorde niks van haar. Die zondag erop (hij was toen 1 week bij ons) heb ik haar nog gebeld om te vragen wat nu de bedoeling was, geen gehoor.. Er vanuitgaande dat ze hem toch niet meer wilde en voor altijd hier mocht blijven heb ik dure spulletjes aangeschaft, hij gaat goed met onze andere hond en wij zelf zijn ook gek op hem. Nu kreeg ik 2 weken nadat wij hem zijn gaan halen een mail (afgelopen zondag), dat ze hem terug wilde. Inmiddels is er in de tussentijd veel gebeurd, en hebben wij allebei een advocaat. (waar zij leugens tegen verteld, kan bewezen worden)
Nu opeens had ze zogenaamd een teef om te dekken, en zou hij morgen terug moeten. Dat is door onze advocaat afgeraden, en waarschijnlijk komt er een kort geding. Maar van wie is de hond nu eigenlijk? Er is heel veel gebeurd (lees: bedreiging, huisvredebreuk en diefstal), maar het gaat mij om het hondje. Hij zit hier echt op z'n plek en word tot op z'n botjes verwend. Is er een kans dat zij de hond nog terug kan krijgen? Of heeft ze te laat gereageerd en is de hond van mij?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.